Ryse: Son of Rome med blodig alvor!



Jeg har alltid vært stor fan av spill fra romertiden. Spesielt når det er snakk om spill som gjør deg svett i toppen etter horder av blodtørstige fiender som kommer stormende. Bort med automatgeværer og frem med sverdet og la blodet flyte. Det er innholdet i Cryteks kommende romerspill, Ryse: Son of Rome.

Utvikleren Crytek har en liten stund vært igjennom flere nedturer og hvor selskapet har slitt med å nå ut til folket med sine spill. Spesielt satsningen på Ryse til Xbox One var ikke helt vellykket og hvor det blir brukt store resurser som igjen ikke ga nok avkastning i form av penger i kassa. I tillegg har Crytek tatt steget bort fra Crysis og inn på free to play-spill med måteholden suksess. Alt dette har medført til at den tidligere store “kjempen” innenfor spillutvikling har slitt en del økonomisk. Faktisk lurte konkursspøkelset i kulissene, men heldigvis ble det skremt bort og hvor selskapet kom seg på føttene.

Som du da sikkert skjønner, så er jeg stor fan av Crytek og har på veggen  her på kontoret mitt, både en signert t-skjorte og en plakat fra Yerli-brødrene i Crytek.



har jeg altså fått gleden av å prøvespille Ryse: Son of Rome på PC og så langt er jeg fornøyd. Spillet holder en høy kvalitet og gir deg masse action i blodige slag. Grafikken er sykt bra til tider og gjenspeiler det hvor flinke Crytek er å satse på god grafikk. I tillegg så beviser de at de har all den kunnskapen de trenger for å lage gode spill, noe de beviser med Ryse: Son of Rome.

I prøvespillet var ikke alle moduser åpne, men jeg fikk virkelig kjørt meg godt i de få som var åpne. Her ble jeg underholdt med en rimelig god historie og hvor jeg i tillegg fikk oppleve blodig action, noe jeg selvsagt liker godt. Det var et par ting jeg merket meg og det var at jeg til tider synes det ble litt for repeterende og at spillet føltes litt som å bevege seg på en togskinne med litt liten frihet. Jeg er en spillentusiast som liker å bevege meg fritt i spill, lage mine egne strategier på hvordan fienden skal knebles. I Ryse: Son of Rome, så var det ikke den friheten jeg ønsket med og hvor du fort ble satt på en togskinne for så å følge denne.



har jeg som sagt ikke fått prøvd alle moduser og på den måten kan jeg heller ikke beskrive spillet fult ut. Selv om det til tider var litt repeterende og litt liten frihet enkelte steder, så har spillet bra potensiale. Gameplayet er perfekt og funker godt selv med mus og tastatur. Jeg slet ikke et millisekund med å få slaktet fiendene og lærekurven føltes akkurat slik jeg vil ha det. Grafikken var til tider meget pen og inn i mellom ble jeg stående å se hvordan den var snekret inn i spillet.

Om ikke så altfor lenge er spillet ute på gata og da regner jeg med at alle modusene er åpne. Så får en se om det gjør at spillet føles litt mindre repeterende ut og gir mer underholdning fra romertiden. Jeg gleder meg i alle fall til det ferdige spillet. For sverdet i Ryse: Son of Rome glir godt i luften og kvester den ene fienden etter den andre så blodet spruter til alle kanter. Just love it. 

 

#ryse #sonofrome #crytek #spill #gamer #pcgamer #preview #pcgaming #ilovegaming #game #smugtitt #intel #gigabyte #kingston #benq #coolermaster 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top