Attitude One – ny aktør på jakt etter oss gamere!

Jeg elsker å prøve ut nye spilldippedutter, jeg elsker å prøve nye ting som hever min spillopplevelse til nye høyder og jeg elsker å kunne dele dette med dere lesere av bloggen min. Jeg har mange, mange års erfaring med spillprodukter i forskjellige former og fasonger. Dette har medført i at jeg også har prøvd mye forskjellige opp i gjennom årene.

For ikke lenge siden oppdaget jeg en helt ny gamingmus som jeg bare måtte prøve ut. Dette var for meg et totalt ukjent merke og et merke som nettopp har kommet på markedet. Da var det ikke å vente noe annet enn at mitt gaminghjerte begynte å banke litt for dette nye spillproduktet.

Har du hørt om Attitude One – Rapira One? Tror nok det ikke er mange som har det. For det første er dette et merke som ikke bare har gamingmuser i sitt sortiment, men også headset, tastaturer, musmatter og håndleddstøtter for tastaturer. Det vil med andre ord si, at Attitude One serverer det vi spillentusiaster gjerne vil ha av spilldippedutter.

Når et nytt merke dukker opp på markedet, så er man selvsagt veldig spent på hvordan det er og om det klarer å fange vår oppmerksomhet. Derfor er det alltid spennende å prøve ut nye produkter.

Navnet på den nye gamingmusen jeg har prøvd er Rapira One og er en optisk mus. Designet ligner mange andre muser og er ikke noe unikt i den grad man kan si det. På hver side av Rapira One finner du hvileskuldre for tommelfinger og lillefinger. Bak på musen finner du logoen og lengre frem DPI-knapper samt musehjulet. Rapira One er behandlet med et gummibelegg som gjør at musen ligger godt i hånden. På venstreside finner du to programbare knapper.

Rapira One er en lang gamingmus og passer best om du har lange fingre. Jeg slet litt med å nå frem til den fremste knappen på venstre side og måtte krumme hånden litt for å klare det. Mikrobryterne i knappene var perfekte og hvor knappene reagerte momentant på mine trykk. Her var det ikke noe slinger i valsen nei og godt var det. Musehjulet var litt i letteste laget og hadde en litt for glatt overflate. Det vil si, om jeg var glatt eller tørr på fingrene, slet jeg med å få helt godt tak på musehjulet og måtte trykke litt ekstra. I kampens hete er ikke dette noe bra og kan sørge for kaos om du f.eks. må bytte våpen i en fei.

undersiden av Rapira One finner du fire store gliderflater som sørger for at musen glir rimelig godt på alle underlag bortsett fra når musmatten ble litt grov, da slet musen litt. Her tror jeg dessverre den optiske laseren som ikke var ved sine fulle fem. Spesielt når jeg skulle sikte meg inn på millimeteren, så slet musen. Et spill jeg for tiden spiller en del er Middle-Earth: Shadow of Mordor. Blant annet når jeg skal sikte meg inn med pil og bue og skyte på monstrene i spillet, krever dette finsikting og her synes jeg ikke musen oppførte seg slik jeg hadde håpet. Det virket nesten som om musen lagget og som gjorde at jeg virkelig måtte konsentrere meg godt for å treffe. Flere ganger havnet jeg utenom siktet på fienden og måtte på nytt sikte meg inn på grunn av at musen hoppet til.

Når man skal sjekke ut om en gamingmus er nøyaktig er nettopp å bevege musen forsiktig og lite frem og tilbake eller i ring. Da ser du fort om musen beveger seg jevnt og på millimeteren. Om den hopper og ikke helt klarer å bestemme seg for hvor den skal treffe, så er den ikke nøyaktig nok. Om du f.eks. spiller sniper i spill, så vil du også merke deg om musen er nøyaktig eller ikke. Da er det millimetersmål som gjelder. Dessverre klarte ikke Rapira One å overbevise meg her. Selv om jeg prøvde å bytte ut med flere musmatter med forskjellig fart og hardhet.

Musen har fire DPI-innstillinger og med en maks DPI på 3200. DPI-skiftene kan du gjøre underveis mens du spiller og jeg merket meg at Rapira One var nøyaktig når jeg brukte høy DPI og forflytte musen kjapt frem og tilbake. Her merket jeg ikke så mye til unøyaktigheten, men med en gang jeg skulle finjustere, så lagget den.

Mitt første møte med merket Attitude One var ikke helt som jeg hadde forventet meg. Musen i seg selv er helt i gate med mange andre merker og ligger godt i hånden. Rapira One har et bra design og prisen på musen ligger på rundt 350 kroner noe som slettes ikke er noe å si på. Om du ikke spiller som sniper eller buemann i spill, så vil nok musen passe deg og spesielt om du er ute etter en mus som ikke koster skjorta av deg.

når jeg spiller andre spill en Battlefield 4 eller Middle-Earth: Shadow of Mordor, så må jeg hoppe tilbake til min Roccat Kone Pure White Edition som er mer nøyaktig enn Rapira One spesielt på finjusteringer. Synd, men sånn er det. Ser at Attitude One har flere gamingmuser, så da håper jeg disse holder en litt bedre kvalitet og nøyaktighet enn det Rapira One klarte.

Sjekk ut nettsiden til Attitude One for flere gamingprodukter. 

#gamingutstyr #gamingmouse #gaming #gamer #pcgamer #pcgaming #attitudeone #attitude #ilovegaming #hardware #intel #kingston #gigabyte #benq #coolermaster #rapiraone

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top