Hyeule Warriors – Link på nye jaktområder



Wii U
er i mine øyne en meget god konsoll om du skal velge å kjøpe en til familien. Konsollen har mange spill som treffer hele familien godt og som sørger for underholdning for opp til fem personer samtidig. Dette gjør at jeg setter stor pris på Wii U her i min familie min.

I år har Nintendo vært aktive og sendt ut flere gode spill til Wii U et av disse spillene er Hyrule Warriors. Dette spillet gir deg vår kjære Link og hvor han virkelig får lov til å slå hardt i rundt seg. Link har siden tidenes morgen vært en populær spillfigur i Nintendo-universet og som gjennom Zelda-serien blitt solgt på millionvis av spill.

Jeg har selv spilt en del av Zelda-spillene og har alltid likt Link som hovedperson. Derfor var det med stor spenning at jeg fikk muligheten til å kose meg med Hyrule Warriors. Som skrevet tidligere har vi fire barn i familien og en av de som spiller mye på Wii U er min sønn på ni og ett halvt år. Jeg var i starten i tvil om at han skulle få spille Hyrule Warriors, men etter å ha spilt det en del selv, fant jeg ut at det ikke var så skummelt og at jeg kunne se litt mellom fingrene med at aldersgrensen er satt til 12 år. I tillegg til at jeg også spilte en god del sammen med han, så var jeg ved siden av han og så hvordan han reagerte på spillet. 



For
i Hyrule Warriors er det mye “slåssing”. Det vil si, det kommer horder med vesener og som prøver å knerte deg, men Link er ikke sen i vendingen og svinger hardt med sitt skarpe sverd. Omgivelsene tar oss med til Hyrule med store sletter og massive slott. Her finnes ondskapen og som Link skal du fjerne ondskapen slik at harmoni igjen kan etableres.

Det beste med spillet er at vi begge kan spille sammen og det gjør at jeg og sønnen min får noen skikkelige gode kvalitetstimer fremfor skjermen. Vi hjelper og støtter hverandre når ting ser som verst ut. Samarbeidsdelene fungerer meget godt og gjør at spillet blir mer moro enn om man spiller alene, noe som også selvsagt går. Min sønn ville alltid spille med Wii Pro kontrolleren, mens jeg ble nødt til å bruke Wii Mote og nunchuck. Begge deler funker kjempegodt å spille med. Her har utvikleren KOEI gjort en meget god jobb. Et godt spill for to personer med andre ord.

Triforce-balansen har blitt forstyrret og kongeriket Hyrule blir nok i gang forsøkt knust av en ond kraft. Ondskapen er trollkvinnen Cia. Nå er det opp til deg som helten Link, som denne gangen er en modig ridder i Hyrules kongelige hær som ledes av Impa, å stå opp i mot fiendehordene og finne den bortkommende prinsesse Zelda.



Etter hvert som vi spiller låser vi opp nye spillbare karakterer med sine unike egenskaper og våpen. I karakterhaugen finner vi Impa, prinsesse Zelda, Midna samt en rekke andre. Samle rupees og andre nyttige redskaper for å oppgradere våpen og lag merker som senere kan brukes til å forsterke ferdighetene til heltene. Når du har fått slått deg til mange komboer, kan du utløse en voldsom kraft som slår ut alt i rundt deg. Denne egenskapen er veldig god å ha for det er ikke mangel på Bokoblin som kommer stormende mot deg. Denne gangen må du kjøre hanskene ned i jorden for å redde Hyrule.

Jeg har flere ganger blitt stående å beskue den flotte grafikken og ikke trodd at spillet ble kjørt på Wii U. Fine omgivelser, gode animasjoner og flotte slott er det som setter rammen for dette heftige spillet. Har heller ingenting å klage på lydbildet. Det er akkurat slik jeg kunne ha forventet av et slikt heftig slåssespill.



En annen ting, det er mange, mange timer underholdning, men dessverre til tider blir det litt repeterende. I alle fall var jeg som merket meg det. Min sønn tenkte ikke i det hele tatt på det og var helt oppslukt i spillet.

Spillet har fått 12 års aldersgrense, men kan uten problemer spilles av barn helt ned i 9 år. Spillet inneholder monstre og skumle vesener, men foruten det så er det veldig eventyrinspirert. Selv om det er slåssing og bruk av sverd, så er det ikke noe som føles realistisk ut. 

Hyrule Warriors er et godt spill som jeg selvsagt uten å blunke kan anbefale deg spesielt om du er fan av slåssende Link. Da er dette spillet midt i blinken for deg. Jeg og sønnen min har i alle fall hatt mye glede av spillet som kom ut for salg den 19. september til Wii U. Om du kommer på mine foredrag Spill er sunt vil du få muligheten til å prøve Hyrule Warriors. Nå skal jeg ikke skrive mer og satser heller på at jeg og sønnen min kommer oss tilbake til Hyrule og moser noen Bokoblinere.

Spill er sunt anbefaler Hyrule Warriors! 

#hyrulewarriors #koei #Wiiu #nintendo #link #zelda #gamer #consolegamer #konsollgamer #consolegaming #ilovegaming #gaming #spillersunt #spill #spilling #game #

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top