Innholdsrik, brukervennlig og godt spilltastatur!



Roccat
har gjennom flere år nå bygd seg opp litt av et navn og rykte. I starten opplevde jeg småproblemer med deres produkter og husker godt en av musene deres som hoppet og spratt uansett hvilket underlag jeg brukte. Heldigvis er det en god stund siden og etter den “brøleren” har jeg hatt mulighet til å bli kjent med flere spillprodukter fra Roccat hvor de har overbevist meg stort.

For en stund siden banket det på døra og inn kom en snill postmann med en gedigen pakke. Først så var jeg ikke helt sikker på hva det var, men så demret det litt og skjønte godt at det var mitt kjære Roccat tastatur som dukket opp. Roccat Ryos MK Glow er det fulle navnet og som nå har fått kjørt seg godt.

Som vanlig er Roccat mestre på å presentere et spillprodukt før du åpner og ser hva som er inne i esken. På esken kan du se masse info over hva du får og et godt oversiktsbilde over tastaturet. Dette hjelper nok godt i de butikker Ryos MK Glow ligger for salg.



skal sant sies at Roccat ikke har lurt meg her og det som åpenbarer seg når jeg åpner esken får meg til å tenke om jeg virkelig får plass til dette på mitt smale kontorbord. For med 90cm i bredden, så skal det ikke så mye til før det blir liten plass. Derfor var jeg også ekstra spent på om Ryos MK Glow ville passe inn, noe det heldigvis gjorde.

Hvorfor gikk jeg til anskaffelse av dette tastaturet. For det første så er det et mekaniske tastatur. For det andre så bruker jeg for øyeblikket en Roccat Kone Pure White Edition gaming mus og er veldig godt fornøyd med den. Så da var det klart at jeg måtte har et Roccat tastatur som gikk i stil med musen. Det aller beste hadde vært om tastaturet hadde vært hvitt, da ville det virkelig ha gått i stil.

Jeg har alltid vært glad i bling bling på spillutstyr og digger alt med lys. På Ryos MK Glow er det selvsagt lys og det nærmest så sterkt at du må ha på solbriller. Lyset i tastene er blå og du kan heldigvis skru ned lyset til det minimum eller helt av om du vil det. En annen ting jeg likte godt var via softwaren kunne jeg slå av lyset i tastaturet når det ikke var i bruk. Det var en stilig egenskap.



Hva
annet flott kan jeg si om tastaturet mon tro? Jo, som skrevet tidligere så er dette et mekanisk tastatur med cherry MX switcher. Det vil for det første si at det er slitesterkt og hvor Roccat lover minst 50 millioner trykk før tastene er utslitt. For det andre så er det også veldig behagelig å skrive på. Selv om det lager litt lyd, så går touchmetoden riktig så godt. Veldig sensitive taster
  som reagere momentant på mine trykk.

Er det noe Roccat er utrolig flinke til så er det å gi oss spillere muligheten til å programmere og stille inn produktene slik vi vil. På venstre side sitter hele fem makroknapper som igjen gir deg over 500 makroinnstillinger. Det er søren meg mye og gjør at du kan ha en innstilling for hvert spill du spiller. I tillegg har du den berømte “easy-shift” tasten som sørger for at du får tilgang til enda flere innstillinger. Som om ikke det er nok, så nedenfor “space-tasten” finner du enda tre programmerbare taster og dette gjør at du nesten roter deg bort i alle innstillingene du kan gjøre.

For å si det slik, jeg kunne ha skrevet en hel bibelavhandling for Ryos MK Glow med tanke på alt det som er bra med tastaturet, men går nå heller over til hvordan det virkelig funker når man spiller. Å spille med denne herligheten går selvsagt som en drøm. Noe annet ville være som å banne i kirken. Tastene er veldig responsive og reagerer momentant. I tillegg er tastene lette å trykke ned noe som gjør at jeg forguder tastaturet. Så må jeg så absolutt ikke glemme den herlige håndleddstøtten som sørger for at håndleddene får hvilt seg i kampens hete. Dessverre får du ikke til å ta av håndleddstøtten. Det vil si at om du skal kjøpe dette, må du ta sikte på å ha god plass der du skal ha tastaturet.



undersiden av Ryos MK Glow finner du fem store gummiflater. Disse sørger for at tastaturet ligger veldig stabilt på uansett underlag. Videre på undersiden finner du også kanaler for ledningen slik at den ikke hoper seg opp. Dette er heller ikke mange spilltastaturer utstyrt med.

Kun en ting jeg savnet og det er USB-utganger til lavstrømprodukter som minnepenner med mer. Et par av dem så hadde jeg virkelig vært i himmelriket med dette tastaturet. For USB-utganger blir det ikke for mye av.

Jeg har nå hatt glede å spille og skrive med dette tastaturet i over 14 dager. Jeg har blitt veldig stor fan av tastaturet. Det er romstort og jeg var litt redd for at jeg ikke fikk plass til det her, men heldigvis så gikk det bra. Ryos MK Glow er uten tvil et tastatur jeg vil anbefale dere andre å kjøpe. Spesielt med tanke på alle de mulighetene som ligger til rette. Du kan nærmest ha egne innstillinger for hver av de spillene du spiller. Det sier litt hvor “innholdsrik” tastatur dette er. Jeg har spilt alt i fra FPS-spill til strategiske spill med tastaturet og det funker perfekt uansett hva jeg spiller. Jeg har i grunnen et lite trekk på tastaturet og det er mangelen av USB-utganger, men foruten det så er dette et tipp topp produkt . Løp og kjøp!

Vil du vite mer om Ryos MK Glow så finner du det inn på NETTSIDEN TIL ROCCAT FOR PRODUKTET. 

Hvilket spilltastatur spiller du med? 

 

#roccat #ryosmkglow #tastatur #keyboard #gaming #gamer #pcgamer #pcgaming #ilovegaming #spillersunt #intel #gigabyte #kingston #benq #coolermaster #gaming4life 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

3 thoughts on “Innholdsrik, brukervennlig og godt spilltastatur!

  1. Magic: Nå er det en stund siden jeg har testet dette tastaturet, men det skal være en funksjonstast som du blant annet trykker på i samsvar med tasten for lys. Da vil du kunne velge forskjellige lysprogram 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top