Vet du hva? Jeg er blitt hekta igjen!

At jeg blir hekta på spill kommer kanskje ikke som noen stor overraskelse på dere. For det å være en spillentusiast gjør at man til tider kan bli hekta. Nå har det skjedd igjen. Jeg er blitt så innbitt hekta og spillet som nå får kjørt seg er togbyggesimulatoren Train Fever. Spillet er utviklet av den tyske gjengen på fem personer i Urban Games og det de hittil har prestert er veldig bra.

Å se sine tog tøffe gjennom landskapet helt fra de første damlokomotivene i midten av 1800-tallet og frem til lyntogene er herlig. Spesielt er det å se at byene vokser seg store på grunn av dine valg av transportsystem for innbyggerne. Oppgrader jernbanen i tråd med utviklingen og frakt folk og gods til der det trengs. Det er oppskriften i spillet. Det er en ting man må passe på, ikke bit over for mye og følg med at du tjener på dine tog slik at du hele tiden har pluss i regnskapet.

Urban Games har også gjort det mulig for andre likesinnede å lage mods til Train Fever. Dette åpner opp for en uendelig levetid for spillet. For du får hele tiden tilgang til nytt innhold. I bunken med mods til spillet finner du blant annet to norske togsett og bare det gir en ekstra gnist til å spille spillet.

håper jeg inderlig at gjengen bak Train Fever fortsetter å utvikle spillet til det bedre og at de sørger for at vi hele tiden får nye ting og tang i spillet å kose oss med. En ting som hadde vært stilig og det var en snøverden i og med at vi nærmer oss jul. Hadde vært stilig og sett togene våre tøffe rundt i snødekte landskap. 

Om du vil vite mer om spillet, så gå inn på NETTSIDEN TIL TRAIN FEVER

Har du spillet og gjerne vil laste ned mods, så finner du det HER.

Spill er sunt anbefaler Train Fever.

Her er noen bilder som presenterer tog som er blitt lagd til spillet.

#trainfever #urbangames #tog #simulator #simulasjon #pc #pcgamer #pcgaming #gaming #ilovegaming #intel #kingston #gigabyte #benq #coolermaster #togspill #spill #game #mods 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

4 thoughts on “Vet du hva? Jeg er blitt hekta igjen!

  1. Train Fever ja, det har jeg kjøpt og lastet ned også, men har faktisk ikke kommet ordentlig i gang med spillet enda, men grunnen er fordi da jeg leste om det, minnet det meg om de gode, gamle Railroad Tycoon-spillene som jeg spilte mye av da jeg gikk på ungdomskolen i starten av dette årtusenet, sammen med en kompis av meg!

  2. Erlend Falck: Har du spilt Transport Tycoon? Dette er i stil med dette spillet og hvor du har mulighet å kunne styre mye med transportsystemet. Et herlig spill som jeg anbefaler deg å spille 🙂

  3. Har spilt Transport Tycoon tidligere ja.
    Jeg har alltid elsket de Tycoon-spillene som var på markedet før, gode barndomsminner for min del, og spesielt der hvor det går ut på å transportere varer/passasjerer 🙂

  4. Erlend Falck: Ikke sant og det er nettopp det du også får muligheten til Train Fever hvor du kan transportere varer og passasjerer. Det beste av alt, det moddes nye ting til spillet hele tiden og det gjør at det hele tiden føles nytt ut 😉 Akkurat nå har jeg lastet ned en mod som sørger for at landskapet ser mer vinterlig ut 😉

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top