Håndholdt action for alle penga!



Jeg
har ventet, mine venner har ventet og en hel verden har ventet. Super smash Bros 3Ds er et spill som er verdt å vente på.

Nintendo er et unikt spillselskap på mange måter. De har gjennom mange tiår bygd seg opp til å bli et av verdens største hvor de har servert oss det ene fete spillet etter det andre på gullfat. Vi har i grunnen blitt bortskjemte når det har kommet til gode, kvalitetssterke spill.

Da jeg fikk høre at Super Smash Bros ville ta turen til Nintendo 3DS jublet jeg høylydt. Jeg er bra sikker på at de andre i huset trodde jeg var gal, men da jeg fortalte om nyheten, så skjønte de at det var gamerhjertet mitt som jublet høyt.



Super smash Bros Brawl
til Wii U har vært en av mine store favorittspill og spesielt å kjempe mot mine barn med de mange kjente Nintendo-karakteren. For å si det slik, det har blitt en del timer med moro fremfor skjermen på stua. For det meste på min bekostning. Barna mine er ikke akkurat dårlige i spill. Nei, de er som mestre å regne og knuser meg til tider ganske så kraftig. Inn i mellom glimter fossilen meg til og slår tilbake, men som oftest er det jeg som får digital juling.

Å lage et slåssespill for en håndholdt konsoll er ikke enkelt og spesielt når spillet stammer fra konsoll. Så skal det litt til å lage noe som passer inn. Da tenker jeg på spillbarheten og hvordan knappeoppsettet blir. Heldigvis er Nintendo flinke til å kvalitetssikre dette og lanserer aldri et spill uten at dette funker tipp topp. Spillbarheten for Super Smash Bros 3DS er med andre ord akkurat slik jeg hadde forventet og jeg skal ærlig innrømme at jeg lærte meg fort knepene og sparkene. Det gikk ikke lange stunden før slåssingen gikk på automatikk.



Selve
grunnprinsippene er de samme som alltid. Slåss mot motstandere og den som står igjen sist vinner. Det gjelder kjapt å lære seg knepene slik at du får slått hardt i fra deg. Bruk omgivelsene til din fordel og overrask fienden. Kjente og kjære karakterer fra Nintendo-universet dukker opp og sørger for at du får nok å bryne deg på. Gjennom en rekke moduser får du variert slåssingen og dette gjør at spillet har en lang, lang holdbarhet. Balansen i spillet sørger for at du må kjempe godt for å vinne.

Grafikken er som alltid like bra og det med herlige animasjoner i kjent Nintendostil. Brettene er variert som rakkern og med de forskjellige modusene blir spillet aldri kjedelig, selv for en fossil på over 40 år. Barna koser seg også godt og nyter spillet på best mulig måte.



For
meg er spillet utrolig sjarmerende og får samme herlige følelse som i Super Smash Bros Brawl til Wii. Alt er så godt sammensatt med actionspekkede moduser, tonnevis med karakterer og et hav av omgivelser. Stort bedre kan det ikke bli. Super Smash Bros 3DS passer like godt for deg som er godt voksen og som en unge som digger å spille på 3DS-en sin. Aldersgrensen på spillet er satt til 12 år, men det er ikke noe problem om et barn fra 8 år spiller det. Spillet i seg selv er ikke skummelt, men veldig fantasifullt noe som gjør at det passer yngre barn enn det aldersgrensen på spillet tilsier. Selvsagt er dette opp til foreldrene om barnet sitt er “gammelt” nok til spillet.

Alt i alt er jeg svært så fornøyd med Super Smash Bros 3DS. Det er et innholdsrikt og holdbart spill som jeg og mine barn koser oss med. Utover høsten og vinteren kommer det til å gå med en del timer på spillet, men hva gjør vel det når vi blir underholdt så godt. Om du er ute etter et godt spill til 3DS, så er dette definitivt spillet. Løp og kjøp.

Spill er sunt anbefaler Super Smash Bros 3DS.

Super Smash Bros 3Ds ble lansert den 3 oktober. 

 

#supersmashbros #3ds #nintendo #slåssespill #spill #game #gamer #spillersunt #ilovegaming #gaming #consolegamer #konsollgamer #fighting 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top