Marvels superhelter finner veien til Disneys uendelige verden!



Alle
mennesker elsker å samle, uansett hva det er for noe. Om det er på spill, filmer, musikk eller figurer. Disney på sin side har ikke gjort saken noe bedre med deres Disney Infinity spill. Selskapet har rett og slett vært smarte. De får oss til å kjøpe figurer over en lav sko til våre barn og de koser seg med et stort mangfold av figurer.

Disney Infinity er på lik linje som Skylanders og snart Nintendos Amiibo basert på at du får tak i en hovedpakke med spill, et par figurer og en form for portal som figurene skal stå på når de skal brukes. Videre har selskapene satset på en haug med andre figurer som kan kjøpes inn i etterkant. Slik holdes spillserien i live lenge etter sin lansering samt selvsagt også bidrar sterkt økonomisk med at vi kjøper figurer over en lav sko.

Flere går så langt å kalle slike spill for melkekuer på grunn av at de lopper oss foreldre for mer penger enn et vanlig ordinært spill uten figurer. Jeg er ikke av denne oppfatningen, selv om jeg ser at det blir langt mer kostbart med slike spillserier som blant annet Skylanders og Disney Infinity.



For
over 1 år siden ble Disney Infinity lansert med brask og bramm. Nå skulle Disney også skumme fløten og kapre markeder fra Skylanders og Activision. Skylanders har tjent store penger nettopp på salg av spillfigurer. Selv om begge disse to spillserier er veldig like, så er innmaten ulik. For Skylanders er kun et actionspill for en eller to spillere, er Disney Infinity både actionspill og et kreativt spill. For jo mer du spiller, jo flere ting du samler opp i spillet, jo mer kan du selv bruke til å lage nye brett og baner. Denne egenskapen er rett og slett unik og kan nærmest sammenlignes med Minecraft, bare at du har tilgang til kjente og kjære ting og tang fra Disney og Marvel-universet.

Disney Infinity ble raskt populært her i huset og undertegnede brukte en god del tid på det sammen med sine barn. Mye tid på utforskning har det blitt og sist men ikke minst, min sønn har brukt veldig mye tid på å lage sine egne baner hvorpå han har utfordret meg igjen. Pr. dags dato har vi vel rundt 15 figurer fra Disney Infinity og det kjøpes og ønskes stadig flere.


en dag, sønnen min hadde vært på skolen. Postmannen hadde dukket opp med en forholdsvis stor pakke og inn i den lå Disney Infinity 2.0: Marvel Super Heroes. Du kan tro det ble vill jubel og masse lovsang. For sønnen min hadde selvsagt sett en del reklame nettopp for dette spillet hvor superhelter som Hulken, Spider-Man, Iron Man med flere var å finne. Helt siden den første reklamen var han solgt og ønsket seg alt på jord Marvel Super Heroes.

Som vanlig får du en hovedpakke med portal, et par figurer, powerdiscs og selvfølgelig spillet. For å si det slik, sønnen min var ikke sen om å åpne pakken. I løpet av et nanosekund så stod platen og surret i Playstation 4. Nå skulle det spilles Disney Infinity 2.0: Marvel Super Heroes.



Med
en gang kjenner du deg igjen i interfacen og hvor det hele ser veldig likt ut som på det første spillet i Disney Infinity-serien. Det første sønnen min gjorde var å velge historiedelen. Han er litt som meg. Alltid historiedelen først så de andre modusene etterpå. Min minste datter fulgte nøye med da sønnen min spilte og etter hvert syntes hun det hele så spennende ut og ville være med. Emil ville være Thor med Hammeren, mens datteren min ville være Hulken. Det beste med spillet er lokalsjonen på norsk, det vil si alt som blir sagt i spillet og selve spillet er på norsk. Dette gjør at selv de aller minste skjønner hva som skal gjøres. Her er Disney stort sett flink og lager sine spill med norsk språk. I og med at de fleste av deres spill er barnespill, så passer dette utmerket synes jeg.

Som vanlig er det mye å gjøre. Du kan utforske, lage egne baner, spille en historiedel og utfordre dine venner til å være med. En annen ting som også er genial med Disney Infinity, er at man kan dele baner med hverandre. Kan ikke bli bedre enn det og gjør at levetiden på spillet økes betraktelig.

Å spille som superhelter er noe barna liker godt og figurene som fulgte med i esken byttes jevnlig ut. For det beste av alt er at de kan byttes sømløst uansett hvor du befinner deg i spillet.



Den
grafiske biten er også flott og det hele føles ut som om å være i en tegnefilm med samme superhelter. Nok en gang har Disney klart å fange opp det essensielle og hvor det føles veldig bra ut. Lyd og musikk er også bra og med norske stemmer så blir den delen av spillet en stor pluss.

Jeg og barna har hittil brukt over 50 timer sammen og vi har kost oss godt fremfor skjermen. Kvalitetstid er det og spesielt med tanke på at de kan bruke sine kreative evner og lage egne brett samt det å samarbeide. For meg som pappa kan det ikke bli mer perfekt. Som vanlig avslører jeg ikke noe av handlingen og anbefaler dere heller å kjøpe Disney Infinity 2.0: Masrvel Super Heroes, så får dere se selv, for det er verdt det. Selv om dere vil få mas av deres barn om å kjøpe flere figurer, så kan dere trøste dere med at dere slipper å gruble så mye på ha dere skal kjøpe i bursdagsgaver og julegaver. Disney Infinity 2.0: Marvel Super Heroes er like genialt som versjon 1.0 og gir utrolig mange timer underholdning, spesielt med tanke på at man kan lage sine egne brett, kjøpe nye figurer og at man kan spille sammen med sine venner.

Som jeg alltid sier når jeg er fornøyd med et spill, LØP OG KJØP!

Disney Infinity 2.0: Marvel Super Heroes ble lansert til en rekke formater den 19. september.

Spill er sunt anbefaler spillet! 

#disneyinfinity #disney #marvel #superheroes #spill #game #gaming #spillersunt #gamer #consolegaming #videogame #gameforkids #gamesforkids #healthygaming 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top