Kjetil er tilbake i Hong Kong for å slå fra seg!

Da vil jeg ønske velkommen til Kjetil sin aller første gjesteblogg. Kjetil er en gamer som meg og liker å spille spill. Han elsker spill og har gjort det i mange år. Derfor er det ekstra artig å ha med her og hvor han blogger litt om spill og sine opplevelser med spillene han spiller.



Sleeping Dogs
har jeg spilt før, men denne gangen har det tatt steget over i den nye konsollen, og det gjenstår å se om grafikken spriter opp et ellers så greit spill. Da jeg først anmeldte dette gav jeg det gode kritikker og det gjenstår å se om jeg er like fornøyd nå. For jeg skal innrømme at forventningene er litt større nå på ny konsoll og et håp om at tidligere feil er rettet opp i.

nok en gang følger jeg Wei Shen på sin vei i Hong Kongs gater. Men det som var greit og fint med definitive edition var at alle DLC’er var med. Det gjorde at jeg selv etter å spilt igjennom det tidligere kunne meske meg med nytt stoff. Så jeg startet i gang historien om Year of the Snake. Hvor historien begir seg ut der første spillet sluttet, med at Wei har med sin opptreden i hovedspillet, terget på seg mange triade folk. For å blidgjøre disse har han blitt degradert til gatepoliti. Men det tar ikke lang tid før Wei igjen står med problemer langt opp over knærne og må ta knyttnevene fatt. Denne gangen mot en gjeng gale dommedags fanatikere som er ute etter å sprenge Hong Kong og lage kaos.



Spillbarheten
er som før, god og forholde seg til. Lett å komme inn i, spesielt siden det blir godt forklart underveis. Så det jeg har glemt, kom fort tilbake. Det jeg håpet på hadde blitt fikset, var kameravinkelen. Som i det forrige spillet hadde en vil tendens til å låse seg fast i en vegg, slik at du ikke fikk til å se noe av det du utførte. Dette var veldig tungvindt med tanke på at du skal se angrep du skal kunne kontre. Men dessverre, så ble det ikke noe pluss i margen her denne gangen heller i forhold til dette. For det var samme irritasjon som nok en gang kom, og som etter mitt skjønn var det eneste og utsette på spillet i sin helhet. Med tanke på grafikkendringene, så var det vakrere, men det så ut i noen sammenhenger at det var jukset litt. Jeg kan se litt det å finjustere grafikken på et spill som allerede har sett sine beste dager, men hvis de først skal ta seg bryet, burde det vært gjort 100% eller satset hardere på å få laget en verdig oppfølger. Så jeg ble heller ikke helt feid av banen her.

Innholdsmessig er det fortsatt et meget verdig og godt spill, så jeg vil neppe slakte det helt. Bilkjøringen var også fantastisk. Motorsykkelen er ikke all verden å kjøre med, men vent til du får prøve ut en gatebil, da får pipen en helt annen låt. Det går rett og slett som en drøm bare du finner den riktige bilen, og det er mange med både gode og dårlige kjøreegenskaper, så det ble heller til en detalj som jeg syntes var flott enn å dømme den nord og ned».



Dette
kunne ha blitt heidundrende anmeldelse hvis feilene fra før hadde vært rettet opp i. For som sagt skal du gi ut en ny versjon av en eldre tittel, så forventes det forbedringer. Til sammenligning, så ble jeg mye mer imponert over endringer i Tomb Raider og The Last of Us. Enda de hadde etter mitt skjønn mindre å gå på med tanke på grafikkendringer. Men alt i alt en tittel som er verdt å få med seg hvis du ikke allerede har spilt igjennom den på PS3. For det kan fortsatt slå fra seg enda i reneste Kung Fu style!

Sleeping Dogs ble lansert til 10. oktober. 

Er du fan av spill som Sleeping Dogs? 

 

#sleepingdogs #unitedfrontgames #squareenix #bandainamco #playstation4 #ps4 #action #ilovegaming #gamer #consolegamer #konsollgamer #definitiveedition #hongkong #spill #game #konsollspiller

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top