Sosial gaming på sitt beste!

Året er 2005. Det er sommer. Jeg har nettopp anskaffet mitt første onlinespill. Spillet er Battlefield 2. En nær venn av meg anbefalte meg spillet. Han var fra før av stor fan av Battlefield 1942 og brukte hundrevis av timer sammen med sine venner. Dette var året jeg for første gang skulle bli med i en klan. Klanen var Trønderbataljonen og som var spesialisert på Battlefield-serien. Jeg hadde fra før av aldri vært med i noen klan. Det var en ny opplevelse og som gjorde at jeg vokste som gamer.

Gjennom mange år har jeg opplevd utrolig mye moro med klanen min Trønderbataljonen og vi har spilt på tusenvis av timer sammen med spill som Battlefield 2, Battlefield 2142, Battlefield: Bad Company 2, Battlefield 3 og til slutt Battlefield 4. Alle disse spillene har ført oss nærmere hverandre og lært oss å kjenne hverandre på godt og vondt. Det har vært masse latter, bannskap og mange gode samtaler i klanen. Vi har hatt opp og nedturer i de spillene vi har spilt, men det som betyr mest for meg er uten tvil samholdet. Det å kunne spille samme spill med andre samtidig som du snakker med dem. Sosial gaming på sitt beste.

Trønderbataljonen er en av de eldste Battlefield-klanene i Norge og har flere topplasseringer i diverse ligaer i de forskjellige Battlefield-spillene. Vi er en klan som støtter hverandre på slagmarken og hjelper hverandre frem mot målene. Trønderbataljonen har gitt mange flotte opplevelser som gamer i mange år og kommer garantert til å gjøre det i mange år fremover.

I det siste halve året har det blitt mindre med Battlefield, men mer Grid Autosport. Sistnevnte er et meget godt bilspill (anbefales). Med spillskiftet dannet vi “klanen” TNR (Team Nordic Racing) og her finner du mange fra Trønderbataljonen pluss en fra den svenske klanen Old Gents. Gjennom hele sommeren og høsten har vi kjørt bil. Det har blitt mangt et spennende løp på racingbanen og mange flere blir det garantert. Det gleder meg stort. Latter, bannskap og kommentarer har blitt delt oss i mellom. Vi har det godt i TNR og Trønderbataljonen. Samholdet er stort. Sosial gaming sa du. Jepp, sosial gaming på sitt beste. 

Spiller du i klan og hvilke spill spiller du sammen med klanen din? Hva synes du er det beste med å spille i klan?

 

 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top