Hungry Higgs, et taktisk spill til undervisningen!

Nå utfordrer jeg skolene. Hvordan legge til rette for annerledes, lærerik, taktisk og underholdende undervisning? Selv om flere og flere “unge” lærere drar med seg nye læremetoder, så gjennomsyres fortsatt skolen av gammeldagse metoder. Her føler jeg det er mye mer som kan gjøres og som kan få flere elever til å bli flinke og interesserte. I dag finnes det digitale spill som blant annet kan brukes. Da alt fra spill som Minecraft, The Last of us til Assassin’s Creed. Alle disse spillene kan faktisk brukes i undervisningen og gi elevene en mer spennende skoledag.

Det er lærernes plikt å sørge for at elevene gjør det godt på skolen og får med seg det undervisningen har å by på. Som spillentusiast vet jeg at det finnes flere læremetoder som kan brukes, men hvor lærere heller vil følge gamle metoder. Et spill jeg har fått øynene opp for er spillet Hungry Higgs fra Gravity Board Games. Hungry Higgs er et spill hvor eleven skal bruke sine taktiske evner og hvor målet er vinne med tyngden. Kast terninger, ta over viktige brikker og flytt balansen til din favør. Har gjelder det å tenke godt før man velger sine trekk, nesten på samme måte som sjakk, bortsett fra at her er det vekten på brikkene som bestemmer om du vinner eller ikke.

Slike spill som f.eks. Hungry Higgs er genialt å bruke i undervisningen på grunn av at man må regne ut hva som lønner seg og spesielt i matte og naturfag kan dette spillet brukes. Lærere, tenk nytt og sørg for at klassen din får en lærerik, taktisk og underholdende undervisning med Hungry Higgs. Sats nytt og sørg for å få med elever som sliter med å introdusere nye og spennende metoder å lære på for disse.

Om skolen din er interessert, så kan jeg låne bort noen spill slik at dere får prøve. 

Spill er sunt anbefaler Hungry Higgs!

Vil du vite mer om spillet, så gå inn på nettsiden til Gravity Board Games og de har også en facebookside hvor dere kan lese og se hvordan spillet kan brukes. 

Her er en liten introduksjon av spillet Hungry Higgs og et spill jeg vil anbefale.  

#hungryhiggs #gravityboardgames #spillersunt #skole #lærere #utdanning #utdannelse #spill #brettspill #læremetoder #læring #gamer #spillentusiast #pcgamer #ilovegaming 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3423

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top