Spill og spillutvikling!

Å holde foredrag om spill og spillutvikling for rådgivere og skoleledere fra ungdomsskole og videregående skole, aktører fra næringsliv og næringsforum, politikere med engasjement for utdanning og næringsliv samt studenter, lærere og elever var moro. Fikk veldig gode tilbakemeldinger på foredraget og hvor jeg også fikk muligheten å dele ut noen premier til de som kom med gode innlegg. 

Så nå er det straks jul for Spill er sunt og kan puste godt ut etter en travel høst med flere store foredrag rundt omkring i Norge. Spill er sunt vil til neste år fortsette å holde foredrag i vårt langstrakte land og fortsette å snakke godt om spill, spillutvikling og sist men ikke minst spillutdanning. 

Som en avslutning vil jeg legge opp noen bilder fra mitt siste store foredrag før jul. 

Ønsker du at Spill er sunt skal ta turen der du bor og holde et foredrag, så er det bare å kontakte undertegnede.

#spillersunt #foredrag #healthygaming #spillutvikling #spilling #gamer #pcgamer #pcgaming #qpad #ilovegaming #intel #kingston #gigabyte #xfx #benq #coolermaster #lecture #stjørdal 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3423

4 thoughts on “Spill og spillutvikling!

  1. Spennende 🙂 Kan man leve i Norge i dag av å drive med spillutvikling og i tilfellet, hvilken skole og kompetanse bør man ha? Good helg 🙂

  2. ladyaugust: Jo da, man kan det, men det som er viktig er å få en god utdanning innenfor faget og da kan man starte med f.eks. videregående skoler og Medie og kommunikasjon, for så å gå videre på høyskoler/folkehøyskoler med enten 3D design, spillutvikling, animasjon med mer. Det finnes en rekke skoler som tilbyr dette i dag og som har god kompetanse innenfor faget. Selv om man går disse linjene, så trenger man ikke å satse på spill, men også satse på jobb innenfor reklame, film, musikk, pluss andre yrker som trenger f.eks. 3D designere 🙂

    En hel verden ligger i alle fall åpen med en slik utdannelse. Det som er viktig er å plotte seg ut et løp og så fortsette løpet til man ender opp med det man har drømt om.

    En riktig god advent til deg og kos deg godt 🙂

  3. Tusen takk for svar 🙂 Jeg har to stykker i videregående skole og jeg vet at det ble vurdert media og kommunikasjon, men de som rettledet elevene mente det var lite arbeid innen for denne greina. Jeg synes den veien høres kjempespennende ut og absolutt verd en laaaang tanke 🙂 for man har jo studiekompetanse ved endt studie uansett og da er valgmulighetene mange. Tusen takk og ønske om en flott adventssøndag til deg 😀

  4. ladyaugust: Nettopp, med media og kommunikasjon så får du studiekompetanse om man vil det. I tillegg til et spennende studie som kan gi veldig mange jobber. Det ligger mye penger i blant annet spillutvikling og spesielt med tanke på lærespill for forskjellige yrker. Slike spill er den nye oljen for Norges del. Derfor er det viktig å utdanne personer som kan ta tak i dette for her ligger det mye penger og venter.

    Jeg holder foredrag om dette og hvor foredraget heter Spill er sunt. Ønsker du at jeg skal komme og holde foredrag for kommunen, skolen(e) så er det bare å kontakte meg.

    Fortsatt en riktig god dag.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top