Bayonetta 2- Julegaven til de eldre gamerne!



Okei
, så finner vi ikke bare barnevennlige spill til Wii U og et meget godt eksempel på det er Bayonetta 2. Hyrule Warriors tok steget bort fra den litt sukkersøte Mario-delen og inn i en slåssende del hvor hack’n’slash sjangeren lyser igjennom som den klareste julestjernen.

Bayonetta 2 er som eneren og gir oss et møte med den slående og vakre Bayonetta. Utseende kan lure selv den smarteste og innenfor kamufleres det en jenta av stål og som kan slåss mot horder av fiender. For Bayonetta er en heks og hun har ikke noe sopelime til rådighet, men et stort våpenarsenal som kan brukes og låses opp etter hvert som du kommer lengre og lengre inn i spillet. Magien er slåssingen og komboene du lærer og gjennomfører. Her gjelder det å være presis om du skal kunne slå deg til topps og gjennomføre spillet.



Visste du at Bayonetta faktisk var det spillet som gjorde utvikleren Platinum Games kjent. De har holdt seg godt og gjennom Bayonetta 2 forsvarer de tronen som en meget pålitelig spillutvikler som vet å ta seg god tid til utviklingen. Ingenting går til tilfeldighetene. Utvikleren beviser at de ikke var som en sommerfuglblaff å regne.

Spillets design er meget bra og gir deg stor variasjon. For i slike hack’n’slash spill er det ikke enkelt å opprettholde variasjonen og hvor det fort kan bli litt for ensformig. Heldigvis har Platinum Games gjort seg flid og brukt god tid på designet i spillet slik at man aldri føler å kjede seg. Heller tvert motsatt. Her må man være på vakt om ikke fienden skal overrumple deg og de er det mange av i perioder.



Er det noe jeg liker svært godt med spillet så er det spillbarheten og hvor godt spikret slåssingen er. Snakk om perfeksjonisme og med gamepaden går det hele utrolig godt. Comboer etter comboer, slag etter slag sendes mot horder av fiender som kommer stormende. Rett og slett dødsherlig. Er mektig imponert over hvor godt balansert slåssingen er i spillet. Her har Platinum Games gjort en formidabel jobb og gir oss noe av det beste på Wii U når det kommer til denne sjangeren spill.

Historien i spillet er helt grei. Ikke at du blir sittende å måpe, men det gjelder å følge med på det som skjer om du skal få med deg den fulle og hele historien.



Grafikken er også utrolig bra og jeg koser meg godt. Nesten ikke til å tro at det er på Wii U jeg spiller. Omgivelsene og animasjonene passer veldig godt til spillets innhold og gir meg selvsagt guts til å fortsette selv om jeg til tider blir utfordret av vanskelige fiender. Lyden og lydeffektene er også der de skal være og setter deg i hack’n’slash modus. 

Jeg skal ærlig innrømme at jeg har kost meg godt med Bayonetta 2 og det har overrasket meg opp til flere ganger. I tillegg sitter slåssingen som støpt selv om horder med fiender dukker opp på skjermen. Dette er ikke et spill jeg vil anbefale den yngre generasjonen, men for oss eldre spillere så er dette et godt spill som jeg gjerne vil anbefale. Så om du ikke vet hva du skal kjøpe til deg selv i julegave, så vurder dette. Action for alle penga gir det i alle fall. Nintendo beviser at det går an å lage spill for den eldre generasjonen til Wii U og det er synd at ikke flere gjør det. Vi eldre gamere trenger gode spill til Wii U.

#bayonetta #nintendo #wiiu #platinumgames #hacknslash #fightning #gamer #gaming #ilovegaming #goodgame #christmaspresent #julegave #consolegamer #konsollgamer #spill #spilling #game #videogame 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top