Den perfekte julegaven for slåsskjempen i familien!

Et spill jeg og sønnen min har gledet oss stort til er Super Smash Bros til Wii U. Vi har spilt sønder og sammen spillet til Wii og har utrolig mange timer fremfor skjermen. Det har blitt mye “slåssing”, men i en mer barnslig form. For i Super Smash Bros møter du en rekke kjente karakterer fra spillverden, spesielt fra Nintendo-universet (slik som Zelda, Mario, Luigi, Prinsesse Peach), men også SEGA-universet (slik som blant annet Sonic). Mange av disse søte karakterene kan slåsse og det med egne spesielle knep for å knerte motstanderen.

Da Super Smash Bros ble annonsert til Wii U, ble det vill jubel i huset. Flere i familien skjønte lite da vi hoppet og opp og ned. Jeg og sønnen min var i ekstase. Vi viste at med Super Smash Bros til Wii U så ville det bli mange underholdende timer fremfor skjermen igjen. Spillet kan faktisk spilles av opp til fire personer samtidig og det gjør at dette blir et “sosialt” spill eller et partyspill om du vil det.



Som
vanlig gjelder det å slåss og det med nebb og klør. Som vanlig har to mange, mange karakterer å velge i mellom og med spesielle egenskaper. Som vanlig har Nintendo gjort en stor jobb med å få til så levende og kjente bakgrunner som vi kjenner fra andre klassiske spill fra blant annet Nintendo-universet.

Egentlig skulle jeg ha skrevet om spillet før, men det har liksom ikke blitt tid. Årsak, spilling av Super Smash Bros. Det har som oftest endt med at sønnen min har spurt meg og jeg har blitt med. Snakk om underholdende slåssespill og det i en mer barnslig form enn f.eks. spill som Mortal Kombat hvor blodet skvetter til alle kanter. Selv om det er et slåssespill, så er det tilegnet barn rundt alderen 12 år. Det er vold i spillet, men barnslig vold på lik linje som Tom og Jerry hele tiden prøver å ta livet av hverandre på de mest grufulle, humoristiske måter. Derfor kaller jeg det for “barnslig” vold.



Det
som gjør Super Smash Bros til Wii U til et klassisk spill er variasjonen og alt det man kan gjøre i spillet. Grafikken er skjønn, lydene er perfekte og spillbarheten er akkurat slik jeg ville den skulle være. Enkel og grei slik at alle kan kjapt lære seg det. Brettdesignet er helt vidunderlig og her har Nintendo gjort en fenomenal jobb.

Om du er på utkikk etter et spill til ditt barn hvor alderen er på rundt 12 år, så for guds skyld velg Super Smash Bros Wii U. Det kan jeg garantere deg at du ikke vil angre på. Makan til herlig spill skal man lete lenge etter. Vi i familien Sandnes er i alle fall hekta og prøver når vi har tid og anledning til å spille det. Selv om det er kun meg og sønnen min som er interesserte, så hender det at de andre også blir med foruten vår minste datter som er litt for lita til spillet.

Et råd til deg som mamma eller pappa, tante eller onkel, bestemor eller bestefar. Kjøp Super Smash Bros Wii U i julegave og se barna bli skikkelig engasjerte hvor de blir underholdt på den beste måten du kan tenke deg.

Spill er sunt anbefaler Super Smash Bros Wii U.

Super Smash Bros Wii U er ute nå!

 

#supersmashbros #wiiu #nintendo #julegave #spill #game #gamer #gaming #familiespill #familieunderholdning #konsollgamer #anbefaler #spillersunt 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top