This is the police, get down on the floor!

Jeg har alltid vært fascinert over spillserien Battlefield. Helt siden Battlefield 2 og frem til i dag har jeg vært hekta på denne populære krigsspillserien. Den svenske utvikleren DICE har med stødig hånd gjort serien til en av de mest populære krigsspillserier i spilluniverset. Men denne gangen er det ikke DICE som er mesterne bak og som står bak et nytt Battlefield-spill. Utvikleren som har tatt over stafettpinnen i år er Visceral Games også kjent for blant annet spillserier som Dead Space. Det vil si at utvikleren har erfaring når det kommer til å utvikle spill og jeg kan gjerne innrømme at jeg er stor fan av Dead Space-serien. 

I Battlefield Hardline er soldater blitt byttet ut med politi og røvere. Det vil si, du kan enten velge å spille som politi eller du kan spille som røver hvor målet er å rane banker med mer. I fjor høst var jeg med på på et par betatester og jeg likte det jeg så og fikk prøve. Hitboksene og treffene var bedre enn i f.eks. Battlefield 4. I tillegg synes jeg konseptet virket veldig spennende og nytt for mitt sitt vedkommende som verken har spilt Payday eller andre spill i “samme” sjanger. Spillbarheten i betatestene var god og fikk følelsen av å ha veldig god kontroll på karakteren jeg spilte. 

19. mars er ikke lenge til og kan gjerne innrømme som en tro Battlefield-fan at jeg gleder meg til Battlefield Hardline. Det ser friskt ut, nytt fokus og nye muligheter. VisceralGames har i alle fall muligheten til å bevise at de også kan utvikle gode Battlefield-spill. 

Battlefield Hardline lanseres til PC, Playstation 3, Playstation 4, Xbox 360, Xbox One den 19. mars.

Synes du Battlefield Hardline ser spennende ut og er dette et spill du gleder deg til? 

#battlefieldhardline #ea #electronicarts #visceralgames #fps #action #pcgamer #pcgaming #gaming #gamer #ilovegaming #intel #kingston #gigabyte #benq #coolermaster #xfx #battlefield #dice 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top