Nintendo på sitt beste!



Dette spillet skulle egentlig ha kommet før jul. Da kunne jeg ha anbefalt dette som den perfekte julegaven. Det gjorde det ikke, så da får jeg vel anbefale dette spillet uansett. For makan til godt spill skal man lete lenge etter.

Når du tenker Nintendo, tenker du plattformspill. Det gjør jeg også. For er det noe Nintendo er flinke til så er det å lage gode plattformspill som oser av kvalitet. Som spiller gleder du deg til å ta fatt på et nytt spill fra Nintendo og spillet har gir ikke noen form for unntak.

Captain Toad: Treasure Tracker er et spill som oser av kvalitet og spillglede. Selv om det uten tvil kan sammenlignes med Super Mario 3D World om man tar kameravinklingen og brettutseende i betraktning, så er det noe spesielt med Captain Toad: Treasure Tracker. Det er ikke som alle andre “Mario”-spill. Nei, det er annerledes, men på den gode måten.



I spillet tar du rollen som Kaptein Toad. Det Toad ikke kan gjøre og som sørger for at dette spillet er annerledes, er at han ikke kan hoppe. Det vil si, hoppe fra plattform til plattform skjer ikke i dette spillet. Nei, her må du bruke all din kløkt på å komme deg gjennom brettene med å se etter utveier som gir deg korteste vei til målet. Fiendene er på hugget og gjør alt for å komme i veien for deg. Gjennom en fenomenal brettoppbygning så må du utnytte alt du kommer over. Sørg for hele tiden å se hvor du kan bevege deg uten at noen av fiendene får tak i deg.

Til tider føles brettene ut som labyrinter, men hold hodet kaldt og du kommer deg ut av det etter hvert. Flere ganger har jeg stått som et spørsmålstegn og lurt på hvordan i all verden skal jeg komme meg gjennom hindrene, men etter å ha speidet gjennom brettene så finnes det alltid en utvei.

Captain Toad: Treasure Tracker er lagd med pur magi fra gjengen i Nintendo og sørger for at vi får servert det beste av det beste. Grafikken er utrolig lik den vi finner i Super Mario 3D World og er sjarmerende som bare rakkern. Herlige farger, gode animasjoner og flotte omgivelser sørger for et sukkersøtt spill som passer barn i alle aldre, inkludert meg.  Som vanlig har Nintendo lagd et mesterverk av lyder og musikk. Som vanlig er styringen midt i blinken og hvor kameraet følger deg til punkt og prikke uansett hvordan du vrir på deg. Som vanlig har Nintendo sørget for at spillet passer meg (42 år) like godt som min sønn (9 år). Alt det Nintendo gjør er godt gjennomtenkt og det ser man fort i dette spillet.



Kun en ting jeg har å utsette på Captain Toad: Treasure Tracker og det er holdbarheten. Dessverre kan man ikke spille flere personer samtidig. Her kunne Nintendo ha lagd noen ekstra brett hvor man kunne ha spilt mot hverandre. Minigames er alltid kjekt å ha. Det andre som jeg har å utsette på spillet er at det er forholdsvis kort. Det vil si at det tar deg i underkant av fem, seks timer å gjennomføre det. Med multiplayerdel og delt skjerm, kunne det ha tilført spillet flere timers spilling og jeg synes det er litt merkelig at ikke Nintendo har tenkt over den tanken.

Foruten dette, så er jeg særs godt fornøyd med Captain Toad: Treasure Tracker. Spillet er sjarmerende, utfordrende og har et brettdesign som er unikt. Jeg har forelsket meg i Toad selv om han ikke kan hoppe slik Mario og mange av de andre i Nintendo-universet kan. Jeg vil med det anbefale gamle som unge spillere om å kjøpe spillet. Dette er kvalitetstid for meg og sønnen min. Det kan det bli for deg og dine også.

Kommer du på foredraget mitt Spill er sunt, vil du få prøve spillet. Captain Toad: Treasure Tracker ble lansert til Wii U den 2. januar. Hopp…ehh, løp og kjøp!

Spill er sunt anbefaler Captain Toad: Treasure Tracker som har masse sjarm, er utfordrende og er underholdende. 

#nintendo #captaintoad #wiiu #gamer #gaming #plattformer #plattform #spill #game #ilovegaming #konsollgaming #konsollgamer #goodgame #spillersunt #braspill #anbefales 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

6 thoughts on “Nintendo på sitt beste!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top