Hekta på SimCity BuiltIt!

Om du tar turen til foredraget mitt Spill er sunt vil du få muligheten til å se hvordan SimCity BuiltIt er på min Sony Xperia Z2 mobiltelefon. For å si det slik, jeg er har blitt hekta til gangs. Som du for lengst vet, så elsker jeg bybyggespill og etter at min sønn på ni år oppdaget SimCity BuiltIt på nettbrettet, så måtte jeg selvsagt også laste det ned til min mobiltelefon. Så siden mellomjulen har jeg spilt en god del og bygd meg opp en bra by med over 120 000 innbyggere. Det har gått med en del timer og kanskje litt for mange. Uansett hvor jeg befinner meg og jeg har en liten femminutter så kan du være trygg på at jeg befinner meg dypt konsentrert i spillet. 

SimCity BuiltIt er et gratis spill, men det du må være klar over er at man kan kjøpe gullpenger eller sedler i spillet med ekte penger. Om barnet ditt har lastet det ned, vær forsiktig så ikke kredittkortet blir brukt uten din viten. Om tålmodigheten er i orden, ja så er det bare å ta deg tid og byen bygges opp sakte men sikkert. En annen ting du bør være klar over er at batteriet på mobilen din minker fort når du spiller, spesielt om byen din har begynt å få litt størrelse. Da kan du være trygg på at du må lade opp mobilen opp til flere ganger i løpet av døgnet etter hvor mye du selvsagt spiller.   

Foruten dette og at spillet krever en god del av fritiden din, så er SimCity BuildIt et godt spill. Grafikken er god og det samme er interfacen. Det er enkelt å sette seg inn i spillet og selv for min sønn på ni år. Han har storkost seg. Det samme har min datter også og vi samarbeider litt i og med at man via facebook finner venner som spiller spillet. Da kan man selge og kjøpe råstoffer fra hverandre og hvor man kan besøke hverandres byer.

Spiller du på mobilen og hvilke spill spiller du i så fall?

Her er noen bilder fra spillet;

#sonyxperiaz2 #sonymobile #sony #xperiaz2 #simcitybuiltit #simcity #bybyggespill #mobile #spill #gamer #gaming #ilovegaming #ea #electronicarts 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

6 thoughts on “Hekta på SimCity BuiltIt!

  1. Jeg vet ikke, men du kan være kreativ å bygge masse 🙂
    Jeg og samboeren spiller det sammen nå da og vi har laget en farm med mye høns, kuer og sauer 😀
    Jeg har også funnet ut at jeg kan farge ulla til sauene og lage masse flotte farger av dette igjen så det er veldig mye du kan gjøre og så blir jeg så ivrig å inspirert til å spille mer når jeg får det til 🙂

  2. PinkLadyXoXo: Jepp, et veldig kreativt spill 😉

    Hehe, herlig å kunne samarbeide da 😀

    Det geniale med er at det hele tiden kommer nye ting man kan lage og fikse på og det gjør det enda mer kreativt og sist men ikke minst holdbart 🙂

    Blir spennende å se hva Microsoft vil gjøre med spillet i og med at de har kjøpt det opp 😛 Hva ville du hatt mer og hvilke nye muligheter ønsker du i spillet?

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top