Supergod lyd for gameren og for den som ser film og hører musikk!



Koss har gjort det igjen og denne gangen med deres SP540. Det er ikke så lenge siden jeg var i himmelriket med Koss sitt stereoheadset Pro4S. I den siste tiden har jeg på nytt fått oppleve perleporten åpne seg i lydhimmelen og det med
SP540.

Er det noe Koss er kjent for så er det å lage gode lydprodukter. Med mange års erfaring har de gang på gang bevist at de virkelig har et godt grep om lydhimmelen sin. Jeg har i alle fall blitt fanget hver bidige gang og solgt min sjel til Koss.

I den siste tiden har jeg fått oppleve Koss sitt nye SP540 og alt det headsetet har å by på. Designmessig er ikke dette headsetet så ulikt Pro4S. Det ligner en god del. Bøylen er forsterket og tåler mye. Bøylen gjør også at du koser deg med headsetet på hodet. Det vil si, om du sitter en time eller fem timer, det er ett fett. Du merker søren meg knapt at du har SP540 på hodet.



Øreklokkene passer mine ører og presser ikke i det hele tatt på verken hodet eller ørene. Det vil si, selv om jeg har store ører, så dekker øreklokkene godt mine ører. Lyden fokuseres da rett inn til målet, nemlig øregangene mine og hvor de fordeles rett inn i hjerteroten til meg som spillentusiast.

Headsetet virker veldig kompakt noe som igjen gjør at det tåler en god støyt om uhellet skulle være ute. For her hjemme hos meg hvor mange bruker nettopp spillPCen min, så blir også både gamingmuser, tastaturer og heasdset flittig brukt. Da må det tåle en støyt og det gjør nettopp Koss SP540 som et par ganger har vært i gulvet.

Øreklokkene er ellers dekket av skumgummi noe som også er med på å gjøre hele opplevelsen komplett. På innsiden av øreklokkene sitter PLX40 dynamiske elementer som gjengir lyden ned til den minste detalj. Balansen mellom bass, diskant og mellomtone er akkurat slik jeg vil ha det. Okei da sjø, bitte litt mer bass hadde ikke vært å forakte, men foruten denne lille etterspørselen, så er jeg like mye i himmelriket som jeg var med Koss Pro4S.

Koss SP540 har spesielt blitt brukt når jeg har spilt spill. Av de spill som har stått på menyen hos meg er Far Cry 4 (her er det meget viktig med god lyd slik at du hører hvor fienden kommer fra eller villdyrene som blodtørstig prøver å gjøre kål på deg. Godt lydbilde er alfa omega), Grid Autosport, Wings Remastered, Heroes of Might & Magic III HD, Middle-Earth: Shadow of Mordor og Call of Duty: Advanced Warfare. I alle disse spillene er lydgjengivelsen god og jeg hører alt krystallklart.

Selvsagt er ikke headsetet blitt kun brukt til spilling. Har hørt mye på musikk og spesielt tilkoblet min Sony Xperia Z2 og hvor lyden er like god som til spillingen. Har til og med sett Avatar på mobilen og da med lyden gjengitt med SP540.

Koss har nok en gang lagd et meget godt headset med deres SP540 og som har gitt mang en god spillopplevelse. Det er ikke alltid jeg har behov for å bruke mic når jeg spiller og da er headset som Koss SP540 meget godt å ha i tillegg til at det selvsagt kan brukes når jeg koser meg med musikk fra mobiltelefonen. Med det vil jeg anbefale deg Koss SP540 som et godt og behagelig headset som gjengir lydbildet på en fenomenal måte. Kort og godt, løp og kjøp. 

#koss #kosssp540 #goodsound #headset #pcgamer #pcgaming #pc #ilovegaming #ilovemusic #music #musikk #godlyd #anbefales #anbefaling #recommending #sweet 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top