Det stabile hjertet fra Cooler Master!



Hjertet
i en gamingPC er uten tvil strømforsyningen eller PSUen som vi kaller det på fagspråket. Denne komponenten er veldig viktig om du i det hele tatt skal få liv i maskinen din. Selv har jeg opplevd litt av hvert med PSUer og hvor ikke alle har holdt like god kvalitet.

Her jeg bor, så får vi inn i mellom besøk av uvær i form av veldig mye vind og kraftig nedbør. Til tider er ikke strømmen helt stabil og det hender den blinker til i ny og ne. Dette er noe av det verste en PSU kan oppleve. Faktisk opplevde jeg at halve huset hadde fult med strøm mens den andre delen av huset hadde halvt med strøm. Det vil si store strømvariasjoner her vi bor.

Er det noe som kan ta rotta av en PSU så er det nettopp slike variasjoner. Derfor er det viktig at når du bruker alt fra ca. 500 kroner og oppover til over 4000 kroner at PSUen takler disse variasjonene. For om ikke så kan dette føre til både havari av hovedkort, skjermkort eller andre komponenter som krever strøm i en PC.



Cooler Master
sine PSUer har for meg vært selve klippen og hvor jeg aldri i mitt liv har hatt problemer med dem. Det vil si, selv om strømmen i huset har blinket som bare det, så har PSUen holdt stand og vært stabil som fjell. Det sier litt over kvaliteten.

Når jeg får spørsmål av gamere som ønsker å bygge seg en ny gamingPC eller ønsker å oppgradere, så anbefaler jeg alltid PSUer fra Cooler Master. Nettopp på bakgrunn av at jeg selv aldri har hatt problemer med dette merket.

Det er mange gamere som bygger nye PCer eller oppgradere til noe heftiger på grunn av nye spill som kommer og noen glemmer faktisk hvor viktig det er å ha en PSU som gir nok juice. For om du velger deg et kraftig skjermkort som krever mye, så må du selvsagt ta utgangspunkt i at PSUen takler det.

For noen år tilbake kjøpte jeg en PSU til mitt Gainward vannkjølende skjermkort og hvor PSUen skulle gi meg 750W. Det gjorde den ikke. For etter monteringen slet jeg med at PCen restartet seg hele tiden og var utrolig ustabil. Jeg og kompisen min skjønte absolutt ingenting. Vi tok ut RAMen, sjekket innstillinger i bios, sjekket hovedkortet og skjermkortet uten at vi skjønte hva som skjedde. Først etter å ha lest litt på nettet fant vi ut at det kunne være PSUen. Vi sjekket den og fikk målt utgangseffekten og det viste seg at den kun ga 350W og ikke 750W som det stod den skulle. For å si det slik, det ble en sint mail til produsenten og til forhandleren som solgte meg PSUen. Det hele endte med at jeg fikk en ny PSU og den var det Cooler Master som stod bak. Etter den tid har jeg ikke slitt med PSUer selvsagt på grunn av at jeg alltid har holdt meg til Cooler Master sine PSUer.



Da
skjønner du sikkert også godt hvorfor jeg anbefaler andre til å kjøpe PSUer fra Cooler Master. Den PSUen jeg den senere tiden har tatt i nærmere øyesyn er en 750 watter og er semi-modulær. Hva mener egentlig med semi-modulær. Jo, det vil si at den fra før av har nødvendige kabler tilkoblet og som ikke kan kobles fra, men der er også mulighet for å koble til ekstra kabler om det er behov for det. Når en PSU er modulær, så kan du selv hvilke kabler som skal kobles til.

PSUen har fått den rungende navnet V750 og hver gang jeg åpner en ny PSU, så må jeg lukte på den. For ingenting er bedre enn lukten av nye PC-komponenter og intet unntak denne PSUen fra Cooler Master.

Jeg er meget nøye med å sjekke ut om PSUen holder det de lover når det kommer til watt og sist men ikke minst hvordan takler de peaks og strømvariasjoner. Sistnevnte er i alle fall veldig viktig spesielt når man bor i Norge hvor været til tider kan være ganske så hardt og brutalt mot strømmen. For å teste sistnevnte så tok jeg turen til noen som hadde utstyr til å teste dette.

Det jeg oppdaget med V750 fra Cooler Master var at den faktisk på maks ga 751W og det under hardt bruk. Den var også stabil selv om vi lekte oss litt med strømtilførselen. Her beviste Cooler Master sin ekspertise innenfor sitt fag. PSUen fungerte veldig bra og var stabil som rakkern.

Om du har et stort kabinett med god luftgjennomstrømming så skal du ikke tvile et sekund. Da skal du velge denne PSUen. Har du derimot liten plass og hvor luftgjennomstrømmingen blir dårlig, så bør du vurdere en modulær PSU fra Cooler Master. Når det gjelder kraft, så bør du sjekke opp hva blant annet skjermkortet ditt krever slik at du ikke velger en PSU som blir for liten i forhold til det du trenger.

Cooler Master har igjen bevist ovenfor meg at de lager gode, kvalitetssterke produkter og jeg er på nytt overbevist om å anbefale merket til andre som skal bygge eller oppgradere gamingPCen sin. Om du vil ha mer info om produktet, så anbefaler jeg deg å sjekke dette ut på Cooler Master sin nettside. Ja, så er det ikke annet enn å ta av seg hatten for nok en god PSU fra Cooler Master. Takk. Hilsen en trofast gamer som digger Cooler Master sine stabile PSUer.


Dette skjuler seg inne i PSUen…

#coolermaster #psu #cm #gamer #pcgamer #pcgaming #quality #kvalitet #progamer #ilovegaming #pc #intel #kingston #gigabyte #benq #xfx #progaming 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top