Artig med slike tilbakemeldinger!

Mitt forrige foredrag ble arrangert her på Snåsa forrige uke og i den forbindelse fikk jeg meget gode tilbakemeldinger. I tillegg var Snåsningens redaktør på besøk og hørte på foredraget mitt. Dette medførte til en veldig god artikkel i denne ukens Snåsningen

I tillegg fikk jeg denne tilbakemeldingen fra Eygunn Bardal som også var på foredraget og hørte på hva jeg hadde å si…

“”I utgangspunktet er jeg skeptisk til digitale spill og hvilken innvirkning de kan ha på unge sinn. Fordi vi har ungdommer i huset som er aktive på spill, føler jeg et ansvar for å sette meg inn i hva de holder på med. Det var grunnen til at jeg valgte å gå på foredraget “Spill er er sunt”. Jeg opplever at Bernt Sandnes gjorde en god jobb, nettopp på å bevisstgjøre foreldre om viktigheten av at vi viser interesse. Bernt presiserte at de unge ønsker at foreldre skal engasjere seg i det de driver med, ikke bare på sportsarenaer, men også når det gjelder spill. Dette er det greit å vite. Det er lett å tro at de unge kan oppleve det som mistillit når foreldre er nysgjerrige på hva de driver med på nett. Videre synes jeg Bernt nyanserte på en fin måte ved å liste opp både positive og negative sider ved spill. Han viste oss også at det finnes et mangfold av spill, og at det går an å styre unna de mest voldelige. En del spill har en pedagogisk tilnærming og kan bidra til læring. Foredraget var således opplysende for min del. Jeg skjønner at spill har kommet for å bli og at det er noe vi må forholde oss til. Noen spill kan kanskje være sunne under forutsetning av at de blir brukt med fornuft, andre er åpenbart farlige/skadelige for sårbare barnesinn. Som foreldre har vi mulighet til å påvirke hvilke spill våre barn velger. Vi har et ansvar for å sette grenser for tidsbruken, og tilpasse den til hvert enkelt barn. Takk for foredraget,- jeg er fornøyd med at jeg møtte opp”

Artig når man får slike tilbakemeldinger på foredraget og gir selvsagt en gnist til å fortsette jobben med å opplyse som spillernes hverdag. 

#spillersunt #foredrag #lecture #gamer #ilovegaming #pcgamer #pcgaming #spill #sponsoredby #intel #kingston #gigabyte #benq #xfx #coolermaster 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3423

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top