Jeg ble intervjuet av TV2 med Spill er sunt!

Etter påske har det vært ufattelig travelt for meg og det har skjedd mye. Blant annet var jeg på The Gathering (TG) og kjørte foredraget Spill er sunt. Jeg fikk veldig gode tilbakemeldinger på foredraget som falt i smak for de som dukket opp. I tillegg til å høre om at Spill er sunt, var det også mulighet for de aktive under foredraget å vinne meget så fete premier. For meg er det like viktig at de som hører på har muligheten til å komme med innspill og dele sine erfaringer som det at jeg står og messer. For det er gjennom gode diskusjoner at foreldrene får se at det kanskje ikke kun er hos dem at det spilles mye eller at det spilles spill som ikke egner seg for de mindreårige.

Et annet viktig tema som jeg tar opp i foredraget er spillutdanning. Her skjer det mye og hvor stadig flere og flere velger denne utdanningen. Høyskoler, folkehøyskoler og universiteter har denne utdanningen og hvor du har utrolig mange muligheter etter en slik utdanning. Selv er jeg mentor for tre spillutviklere ved Høyskolen i Nord-Trøndelag (HiNT) og jeg ser viktigheten med å kunne guide disse videre slik at de etter endt utdanning kan mekke seg et eget selskap og begynne med å utvikle spill om det er for underholdning eller til læring. 

Under min dag på TG, det vil si den 1. april ble jeg også intervjuet av Cathrine Eide hos TV2. Klokken 09:45 var det direktesending på TV2 Nyhetskanalen. Så ble jeg intervjuet til et innslag som skulle sendes hele dagen på TV2 Nyhetskanalen pluss på hovednyhetene på TV2. Utover kvelden og natten ble innslaget sendt i Nyhetshjulet. I alle fall, det var en unik og herlig opplevelse og for første gangen kunne ta turen nedover til Hamar og Vikingeskipet og da med Spill er sunt. Jeg er meget takknemlig for at jeg fikk denne muligheten og retter en stor takk til Yngve og Guro som gjorde det mulig.

håper jeg det blir flere sjanser, for jeg føler det er mye å hente på dette og spesielt kunne nå ut til mange, mange flere foreldre. Det gjelder å reklamere godt i lokalmedier samt eller rundt omkring der hvor folk bruker tid på av sosiale medier.

Her er i alle fall innslaget som ble sendt på TV2 og TV2 nyhetskanalen.

Beklager at det ikke er noe bilde på innslaget…

#tv #tv2 #tv2nyhetene #tg #tg15 #thegathering #spillersunt #foredrag #nyhetshjul #gamer #ilovegaming #gaming #pcgamer #konsollgamer #consolegamer #sponsoredby #intel #kingston #gigabyte #benq #xfx #coolermaster 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3423

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top