Norsk katastrofefilm i verdensklasse!

Jeg har alltid vært fan av katastrofefilmer. Da tenker jeg spesielt på filmer som Dantes Peak (1997), Cloverfield (2008), 2012 (2009), Twister (1996), Independence Day (1996), The day after tomorrow (2004), Armageddon (1998) og til slutt film nummer 1 som er den beste, nemlig Titanic (1997). 

Alle disse filmer er blant de beste jeg har sett og som jeg liker svært godt. Visste du at det faktisk den 28. august kommer en norsk katastrofefilm? Jo, utrolig men sant! En film som har fått  tittelen Bølgen har da premiere på norske kinoer. Etter å ha sett flere trailere og lest om filmen, så gleder jeg meg stort til den kommer. Filmeffektene i Bølgen er råe og nærmest i ren Hollywood-stil. Her har de som lager filmen gjort en fenomenal jobb. 

Det hele handler om noe som faktisk kan skje i virkeligheten og som kan få katastrofale følger. For rundt omkring i Norge er det fjell som hele tiden er i bevegelse og som kan rase ut. Under fjellene er det sjø og når store fjellmasser treffer sjøen, vil det dannes flodbølger. Slike flodbølger kan gjøre enorme ødeleggelser og sørge for at mange menneskelig går tapt. 

Plottet i filmen er som følger; Fjellpartiet Åkneset, som ligger midt i Geirangerfjorden, en dag vil rase ut og skape en kraftig flodbølge på over 80 meter. Alt den treffer på sin vei til land innover fjorden, vil knuses. Raset og bølgen vil komme – man vet bare ikke når.

Ut i fra dette så sitrer det i kroppen etter å se filmen og spesielt med tanke på slike tilfeller kan skje i virkeligheten og det her i Norge. I alle fall, den 28. august kommer jeg til å sitte spikret til kinostolen for å få med meg Bølgen. Gjør du?

#kino #film #kinofilm #bølgen #katastrofefilm #norsk #norskfilm #nordiskfilm #gledermeg #ilovegaming 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3423

One thought on “Norsk katastrofefilm i verdensklasse!

  1. Jeg gleder meg så sinnsykt til denne filmen kommer og har gjort det siden jeg først fikk høre om den. Elsker katastrofefilmer selv, så jeg håper virkelig denne er så bra som den virker.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top