Kjetil fyker avgårde på to hjul!

Det er godt å ha en gjesteblogger og som gjerne skriver om spill. Et spill min venn Kjetil har spilt i det siste er Ride. Han er på lik linje som meg glad i racingspill, så da var det på sin rett at Kjetil også skulle få komme med igjen og det med en blogg om motorsykkelspillet Ride. Så værsågod Kjetil, plassen er din. 

Det er i grunn lenge siden jeg kan skilte med å ha spilt et rent motorsykkelspill. Det jeg husker å så vidt ha vært innom er gode gamle arkade spillet Super Hang On på Amiga 500 i sin tid, samt Roadrage på Playstation One så vidt jeg kan erindre. Forskjellen på Ride og disse, er at Ride er mer basert på mer ekte simulert kjøring i samme gata som Moto GP. Ride minner mer på en motorsykkelutgave av Gran Turismo.

Som de fleste kjørespill forøvrig, så mangler det en løpende historie, men den har til gjengjeld flere mesterskap hvor du kan kjøre igjennom for å tjene opp ære og berømmelse. Ulike aktiviteter krever ulike sykler i forskjellige kjøreklasser. Siden det er mer enn over hundre og velge i fra ulike kjente og kjære forhandlere hvor en del også historiske modeller for motorsykkelentusiaster kan være av interesse. Syklene kan til og med modifiseres ganske så mye, og det kan også den som kjører. Her er det et hav av hjelmer, kjøredresser og alskens og kle seg opp i. Det eneste som står i veien er at du må tjene penger for å kjøpe det du skulle ønske. For å gjøre det må du kjøre løp og helst vinne for ære og berømmelse på din vei. Høyere score, høyere vinning. Det greie er at du i starten får en opplærings runde hvor du får testet de ulike styremulighetene i form av lett styring med masse hjelp, og en medium og en profesjonell som rett og slett gir deg full styring, men samtidig mer og henge fingrene i. Jeg selv holdt meg på et medium, så jeg hadde mer kontroll og en linje som viste meg litt beste måte å anpasse farten på. Foruten det så var det kul umulig å nå opp til topps for min del. For jeg vil anse meg langt fra noen profesjonell motorsykkelkjører. Skulle det gå alt for galt, så har du i hver runde muligheten til å spole tilbake litt noen ganger slik at du får prøve å rette opp i dine feil. Dette er en funksjon jeg har ment har ødelagt mange kjørespill oppigjennom, men her så føltes det litt rettferdig og bruke, siden jeg så mørkt på å starte et helt løp på nytt bare for at han kødden foran meg bestemte seg og svinge i meg slik at jeg falt av sykkelen. Men til gjengjeld var det ekstra moro når det gikk veien, og du kunne kjøre seirende inn i mål etter å ha fikla langt om lenge med krokete veier og anpasset farten med svetten perlende over panna i vill frustrasjon. Dette er nok ikke noe jeg frivillig ville gått å skaffet meg om jeg ikke hadde prøvd det først. Men etter å ha fått prøvd det noen timer, er jeg faktisk positivt overrasket over hvor greit det var å spille det. Ride er kanskje ikke det beste kjørespillet jeg har spilt opp igjennom tidene, men det gav meg langt mye moro også og var av god variasjon slik at det var langt fra det verste jeg har vært borti.

Det kan anbefales for folk som liker et varierende motorsykkelspill. Noe det i grunnen ikke finnes så alt for mange av. Men dette fungerte, og det er underholdende nok. Så absolutt verdt de kronene de koster om du liker fart og utfordring.

Ser ut til at Kjetil koste seg godt med racingspillet Ride og at man har så mange muligheter gjør jo spillet spennende da. Ride er utviklet av Milestone og lansert til PS3, PS4, Xbox 360, Xbox One og PC den 10. april

Spill er sunt anbefaler Ride og hvor spillet har anbefalt aldersgrense 3 år!

Liker du racingspill og hvilket spill liker du best?


#ride #milestone #bandainamco #racing #motorsykkelspill #spill #gamer #gaming #ilovegaming #spillersunt #healthygaming #sponsoredby #intel #kingston #gigabyte #benq #xfx #coolermaster 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top