Max, gutten med den magiske tusjen.



Min
minste sønn er i mine øyne en flink gamer. Han spiller spill som passer til alderen. Inn i mellom ser jeg litt mellom fingrene ut i fra hva jeg tror han klarer og hva han bør få oppleve når det kommer til spill. Et av spillene jeg visste han ville like godt var Max: The Curse of Brotherhood. Dette er et spill som fra utgangspunktet har PEGI-merking, det vil si aldersgrensemerking på 12 år. Min sønn blir 10 om ikke mange dagene.

For å se om han ville takle spillet, sjekket jeg ut noen videoklipp på Youtube og fant ut at Max: The Curse of Brotherhood kunne være perfekt spill for han. Føler det er viktig for oss foreldre å sjekke ut dette slik at våre barn ikke spiller spill som er ikke er egnet deres alder.



etter litt grundig research, var sønnen min klar for å spille. Selv om jeg visste at han er en kløpper til å spille, så var jeg litt i tvil om han ville skjønne alt i spillet. Tvilen kom selvsagt sønnen min til gode og han har for ikke mange dagene sine rundet spillet. For å si det slik, han var stolt som rakkern og fikk minimal med hjelp fra meg. Kun et par plasser som var utrolig vanskelig og som jeg selv måtte ha noen forsøk før jeg klarte det.

Hva gjør så Max: The Curse of Brotherhood så bra? Det første man legger merke til når man starter spillet er de cartoonaktige animasjonen. Det er nærmest som å se det hele fra en Pixar-film. Detaljene oser av kvalitet og som sørger for at de som spiller blir satt godt inn i spillet og finner den rette stemningen. Det andre man legger merke til er måten spillet er lagd på. Det vil si, med de forskjellige fargene på den magiske tusjen du får tilgang, så kan du nærmest komme deg til det utroligste stedene. For du kan bygge opp søyler av stein, bestemme vannretning, tegne opp lianer og kvister som du kan utnytte. Alt dette passer så enormt godt inn i spillet. Denne magiske tusjen blir din følgesvenn og som hjelper deg som spiller å bygge opp, bevege og sørge for at det hele blir til et godt spill.



For
å si det slik, man må virkelig ta i bruk sine kreative evner for å komme seg igjennom Max: The Curse of Brotherhood. Selv jeg satt som et spørsmålstegn og ikke skjønte helt hvordan jeg skulle komme meg videre på  enkelte områder og hvor både jeg og sønnen min prøvde og prøvde. Så plutselig som lyn i fra klar himmel klarte vi det. Dette gjør spillet utfordrende og krever at man hele tiden er løsningsorientert i tillegg til at man må ha reaksjonene og koordinasjonen i orden. Plattformspill er jo som du sikkert vet slik at det går ut på å hoppe fra plattform til pattform og dette er intet unntak i Max: The Curse of Brotherhood.



Utvikleren har klart å få til en variert spill med flere twister som krydrer spillet godt. Detaljene, grafikken, animasjonene, musikken og stemmene gir spillet et godt innhold på mange måter og sørger for å sette oss i rett stemning. Både jeg og sønnen min sitter som klistret til skjermen under spillingen og tenker hele tiden løsninger for å komme oss videre. For meg er dette et spill du som mamma eller pappa gjerne kan være med på å spille som gjør at du får et godt forhold til barnet ditt når det kommer til spilling. Jeg har alltid sagt at foreldre er for dårlige her å vise interesse til spillingen. Selv om du kanskje ikke helt takler kontrolleren, så kom med forslag på hvordan ting kan gjøres i spillet og vips så blir dere et godt team.



Min sønn på snart 10 år er god når det kommer til spill, men jeg har også hjulpet han en god del slik at han nå har gode kunnskaper i hvordan spillene er bygd opp og hvordan de fungerer. Det tok i alle fall ikke lange stunde før han gjennomførte det ene brettet etter det andre noe som imponerte meg med tanke på hvor utfordrende noen av brettene var.

Jeg og sønnen min på 10 år anbefaler Max: The Curse of Brotherhood til alle fra ti år og oppover. Et godt, utfordrende og underholdende spill.

Etter at jeg fikk tak i en Xbox One til gamerfamilien Sandnes, så har den fått kjørt seg og jeg vil i tiden fremover komme med flere anbefalinger av spill med mer til dere. Jeg er knakende godt fornøyd med konsollen som har overrasket på flere områder både for gammel som ung.

Spill er sunt anbefaler Max: The Curse of Brotherhood!

Stay tuned for more! 


#maxthecurseofbrotherhood #xboxone #microsoft #familygame #familiespill #utfordrende #underholdende #gamer #familyguy #familiespill #familieunderholdning #konsollgamer #konsollgaming #ilovegaming #gaming #spillersunt #spill #game #videogame 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top