Hvordan starte opp i Cities Skylines?

Jeg har fått en del spørsmål fra venner og bekjente om jeg kunne lage noen videoer på hvordan man skal starte opp i bybyggespillet Cities Skylines. For med kun 70 000 “kroner” til å starte med, så gjelder å være forsiktig med å bruke opp alt f.eks. på veier og ikke på strøm, vannpumper og kloakkavløp. Derfor er det viktig å starte opp i det små og heller bygge seg sakte men sikkert opp økonomisk. 

Cities Skylines er et spill som passer alle og er et kreativt, utfordrende spill. Jeg blir i alle fall underholdt og bruker mye tid på å få tid så fine byer og metropoler som overhode mulig. Kartet jeg bygger på er Final Destination – Rauma og som kan lastes ned på Steam. Det er Sivert Hovde som har lagd det og kan innrømme at dette er noe av de beste kartene jeg har sett i spillet. Takk Sivert for et unikt kart. 

Her er klippene i tur og orden og hvor du får se hvordan jeg starter opp i spillet; 

kDX3oEEELwo

-UhKC5U_9jo

Flere klipp kommer etter hvert og om du synes dette ser bra ut så blir jeg kjempeglad om du går inn i kanalen min -> Gammerns gamerkanal og følger meg. 

Liker du slike spill? Har du spilt Cities Skylines? 


Et bilde fra en tidligere by fra samme kart. 

#citiesskylines #colossalorders #paradoxinteractive #pcgame #pcgamer #pcgaming #pc #lovegaming #bybyggespill #citybuildergame #spillersunt #kreativt #siverthovde #game #sponsoredby #intel #kingston #gigabyte #hyperx #benq #coolermaster
Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

6 thoughts on “Hvordan starte opp i Cities Skylines?

  1. Eneste som er litt synd med videoene dine er at spill lyden er høy, det er litt vanskelig å høre hva du sier innimellom.
    Så demp spill-lyden på neste, så hører man ordentlig og 🙂

  2. ellers er det bra, morsomt og se hvordan andre bygger sine byer for å få den til å funke. Min ble bygget etter en “how to play” så 🙂

  3. Skal hoppe inn der og ta bilder av min lille by når jeg kommer hjem i dag.Den har blitt litt neglisjert i det siste med vennlig hilsen MMO avhengigheten 😀

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top