Er det oppfølger til Command & Conquer?

Nei, det er det nok dessverre ikke. Electronic Arts vil ikke komme med et nytt Command & Conquer-spill noe som smerter mitt gamerhjerte. Men en annen spillutvikler som ser gleden av å bidra til denne “for meg” populære sjangeren er, Eugen Systems. De jobber nå med et spill som ligner noe enormt på de populære Command & Conquer-spillene og som har fått tittelen Act of Aggression. Jeg har fulgt med på dette spillet helt siden det ble annonsert tidligere i år. 

I sammenheng med E3-messen går av stabelen har utvikleren sendt ut en ny trailer som presenterer den ene fraksjonen i spillet, nemlig Chimera. Denne fraksjonen kan i grunnen sammenlignes med GDI i Command & Conquer. I dette spillet gjelder det å kapre banker hvor disse bankene fører til pengeflow inn til deg, slik at du igjen kan bygge deg opp en gedigen arme med soldater, helikoptre og andre kjøretøy. Det gjelder å bygge seg opp en base som du igjen må forsvares mot fienden.

Her er mer info om spillet;
– The Cartel, stealthy_ The Cartel, stealthy operatives born out of private military contracts, with the latest prototypes. Fragile and expensive, but stealthy and powerful this secretive faction is difficult to master.
– The US Army: exhausted by endless fighting across the world, are brute-force veterans; they can skill up in specific roles and improve their veterancy, but use current generation technology.
– The Chimera: a UNO funded task force designed to have a plan in mind for every situation. You can mould their units through upgrades into specific roles, or leave them as a jack-of-all-trades. 

Spillet skal etter planen lanseres i løpet av september noe jeg gleder meg til. Lenge siden jeg har spilt ett godt klassisk RTS-spill av denne typen. Gleder du deg? 

#actofaggression #eugeneystems #panvision #rts #realtimestrategy #pcgame #pcgamer #pcgaming #pc #lovegaming #spill #videogame #sponsoredby #intel #kingston #gigabyte #hyperx #benq #coolermaster 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top