Ubisoft satser på vill underholdning med nytt Assassin’s Creed

Selv er jeg stor fan av Assassin’s Creed-serien og har mange hundre timer med denne populære spillserien på samvittigheten. Ubisoft har hatt en godt jerngrep på sine mange millioner gamere og kjører på med uforminsket styrke med et nytt Assassin’s Creed-spill. Flere mener at Ubisoft melker markedet med sine årlige spill, mens andre jubler for hver gang et nytt Assassin’s Creed-spill blir annonsert. Jeg er en av de siste og synes det er herlig med disse spillene spesielt med tanke på unike de er og hvor historisk korrekte mange av spillene fremstilles. 

Jeg har faktisk anbefalt flere skoler om å ta i bruk Assassin’s Creed-spill i undervisningen nettopp på bakgrunn av den historiske handlingen. Forrige års spill tok oss med til den franske revolusjonen, mens vi i årets utgave skal få oppleve London (1868) under den industrielle revolusjonen med alt som hører til. Et dampende hett London har mye å by av slaveri, korrupsjon og mye vold. 

I Assassin’s Creed Syndicate kan du spille som den aggressive og opprørske snikmorderen Jacob eller tvillingsøsteren Evie som er mer fokusert på sniking og hastighet. Utfordre rivaler, plutocrats og Templars for å frigjøre massene fra fattigdom og korrupsjon, og til slutt kjempe tilbake kontrollen over London. Dette krever at du hele tiden er på vakt og fanger opp det som skjer i det skitne London etter hvert som “oppdragene” dukker opp.

Det beste med dette spillet er den enorme sandkassen du kan utfolde deg i. Faktisk er området det største som hittil er med i et Assassin’s Creed-spill og som gjør det hele enda mer lovende. Kampene er i følge Ubisoft enda mer brutale og komplekse.Som vanlig får du muligheten til å hoppe fra tak til tak, svinge deg med zippline og dra utnyttelse av kjøretøy som er i nærheten av deg. Spillet har faktisk vært i utvikling i over to år og hvor Ubisoft lover enda mer av det gode til oss gamere.

Er det noe Ubisoft er flinke til i Assassin’s Creed-serien, så er det å fange stemningen fra de forskjellige tidsepokene spillene befinner seg i. Animasjonene er ufattelig flotte og se på og detaljene i grafikken gjør at man får følelsen av selv å være tilstede. Dette er en av styrkene i Assassin’s Creed-serien. 

Etter å ha sett traileren, skal jeg ærlig innrømme å si at jeg gleder meg sykt til Assassin’s Creed Syndicate lanseres like før jul i år.

Gleder du deg til spillet og hvilket Assassin’s Creed-spill synes du er best?

  

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top