Splatfest til gangs med Splatoon!

Noen sier Nintendo aldri tørr å satse på noe nytt og kjører safe all the way. Der har jeg alltid vært uenig og spesielt når man ser på hvilke konsoller de har servert oss kresne familiespillere. Den ene nyskapningen etter den andre. Wii U er i mine øyne den beste konsollen hittil med at man kan spille opp til fem personer samtidig.

Ingen andre konsoller gir deg denne muligheten. I tillegg har Wii U en genial gamepad som gir nye og spennende muligheter.

Spillmessig så har Nintendo kjørt mye på den populære oppskriften med Mario & co i hovedrollen og dette har fungert vel og bra hvor det ene underholdende spillet etter det andre har poppet frem fra Nintendos magiske sekk.

plutselig som lyn i fra klar himmel kommer et spill som ikke ligner Nintendo i det hele tatt. Spillet heter Splatoon og som for meg og min familie har betydd mye den siste tiden. Spillet har blitt så populært at det ikke har blitt spilt noe annet. Faktisk har Mario Kart 8 til og med fått seg en real pause mens Splatoon har blitt spilt.

Det beste med spillet er at du kan spille opp til to personer samtidig og opp til åtte personer mot hverandre online. Dette gir uante muligheter og spesielt når spillet på en måte ligner paintball bortsett fra at du her bruker malegevær og skyte strømmer med maling utover brettet. Som om ikke det er nok, du kan bruke denne malingen til å skjule deg og plutselig dukke opp på en helt annen plass. Det vil si, du kan bruke malingen du nettopp skjøt i alle retninger på en taktisk måte. Gjett om det har blitt mye latter og glede mens spillet har stått på.

Faktisk har jeg satt flere merker i taket etter at mine barn har skremt meg så til de grader med å dukke opp like fremfor meg og for så å skyte meg full av maling. Rett og slett genialt og utrolig underholdende. Er bra sikker på at naboen har trodd at dette Må ha vært et galehus etter all den latteren, hylingen og engasjementet som har kommet innenfra husets fire vegger.

Dette er paintball i digital form og det på sitt beste. Jeg ler meg skakk i hjel og koser meg godt etter å ha smøget meg innpå mine barn for så å skyte en foss med maling rett i fleisen. Selv om jeg er en klæbb å bruke Wii-moten i dette spillet, så koser jeg meg hver gang jeg klarer å fange barna med den dødelige strålen med maling.

Brettene er velfungerende og sørger for intense kamper. I tillegg er variasjonen stor slik at man ikke blir lei spillet med det første. Som om ikke der er nok, så vil Nintendo sørge for at det hele tiden vil komme nye brett og ting i spillet. Mulighetene og underholdningen blir utvidet til nye horisonter og sørger for at kjedelige innedager med regn og sur temperatur blir fylt med latter og digital glede fremfor skjermen.

En annen ting som vi likte godt var det å kunne oppgradere spilleren med nytt tøy, malegeværer, samt masse annet spennende. Dette gjorde at vi ble enda mer hekta på spillet. Artig opplegg som fungerte godt.

Om du er på utkikk etter digital moro for familien, så er Splatoon til Wii U et meget godt alternativ.  Spillet er underholdende som rakkern. Det har i alle fall gitt meg og barna mine mange artige runder selv om de er flere ganger bedre enn meg. Jeg har som mål å sende i vei kaskader med maling mot dem og treffer. De koser seg med at jeg er med og spiller og som igjen fører oss sammen i den digitale hverdagen hvor respekt og tillit er så innmari viktig. Vi har harmoni rundt spillhverdagen vår og det er vi glade for. Takk til Nintendo for et godt underholdende spill. Familien Sandnes anbefaler Splatoon.

Spill er sunt anbefaler Splatoon som et artig, humoristisk, utfordrende spill. 

Synes du dette ser moro ut?

#splatoon #nintendo #familieunderholdning #familygame #familiespill #wiiu #fun #gamer #gamerdad #gaming #consolegamer #consolegaming #lovegaming #recommendit #spillersunt #spill #videogame #game 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top