LEGO Jurassic World – Et underholdende spill!

Først må jeg bare si at jeg har siden det første LEGO-spillet ble lansert av TT Games, vært stor fan. Veldig stor fan. For er det noe TT Games har klart opp igjennom årene så er det å utvikle innholdsrike og underholdende LEGO-spill både for gamlingen som meg samt mine barn. Dette har gjort spillserien til en meget populær serie her hos oss.

Jubelen var stor da jeg første gangen fortalte om LEGO Jurrassic World i vinter. Spesielt min minste sønn og min minste datter jublet himmelhøyt. De elsker LEGO-spillene. De elsker å spille sammen i delt skjerm og de elsker å hjelpe hverandre for å nå målene. Det unike med spillserien er nettopp at man kan samarbeide og med mange puzzles og oppgaver som må gjøres er det fantastisk nettopp det å kunne hjelpe hverandre.

I sammenheng med at Jurrasic World har kommet ut på kino, så lanseres også LEGO Jurrasic World. Slettes ikke dumt med at spillet også drar nytten over at filmen er i snakken av de fleste. Jeg har sett alle filmene opp til mange ganger og vet hvor unike filmene er. Derfor var jeg veldig spent på hvor mye TT Games har fått med seg av magien fra filmene.

TT Games er magiske. Utvikleren har i mine øyne lagd et av de beste LEGO-spill på en god stund. De har virkelig klart å fange magien fra filmene og kastet ut det ene trylleformularet etter det andre i beste stil. LEGO Jurrasic World er så tro mot filmene at jeg ikke kan tro det er mulig. Alt i fra kjente stemmer til musikken gjør at jeg ved en rekke anledninger har kjent ståpelsen krype langt oppover nakkeroten.

For min sønn på 11 år og min datter på 7 år som ennå ikke har sett filmene, var dette en artig opplevelse. Til og med for meg var det moro og se hvor godt min datter likte spillet. For mens min sønn på 11 år og min datter på 7 år spilte, fortalte jeg om filmene slik jeg husket de og hvorfor spillet handling ble presentert slik den ble. De fulgte ivrig med i spillet og hørte godt på meg.

Enkelte steder stod barna litt fast og jeg hjalp dem på vei med at jeg visste hva som måtte gjøres i forhold til filmenes handling. Det sier litt hvor godt utvikleren TT Games har lagd spillet og vært så innmari tro mot filmene.

Brettene, historien og hvordan puzzlene er lagt opp gjør at jeg kjenner hver eneste krinkel og krok av spillet slik jeg husker fra filmene, selv den siste filmen som i disse tider går på kino. I stedet for å lage spillet ut av skumle scener, har TT Games valgt den humoristiske siden. Smart, spesielt med tanke på hvem målgruppene egentlig er. Humoren blir ikke for banal, men akkurat perfekt slik at de minste ler og synes det er moro. Jeg kjenner selvsagt igjen flere av scenene og vet at dette er skumle scener fra filmen, men som er gjort om og får oss til å le i stedet.

Variasjonen, grafikken, væreffektene, utfordringene, animasjonene, musikken, stemmene, brettoppbygningen er så sykt bra at jeg rett og slett må ta av meg hatten på ærbødigvis for utvikleren TT Games denne gangen. Det må være moro for en utvikler å kunne få slike muligheter. Det å kunne dypdykke i filmer for så å lage underholdende spill må være sykt moro noe som også vises på den gleden spillene presenteres for oss spillentusiaster.

LEGO-serien er en spillserie jeg gjennom mine foredrag anbefaler. Gjennom den lekende måten å presentere spill på, det å kunne spill to personer samtidig, det å kunne løse gåter og puzzles sammen på, gjør denne spillserien perfekt for både barn som voksne. Selv om spillene ikke er pedagogiske, så lærer barna som spiller spillene seg å samarbeide, løse oppgaver, koordinasjon og sist men ikke minst reaksjon. Her får man alt på et bord servert av TT Games.

da har jeg ikke noe annet valg enn å anbefale deg LEGO Jurrasic World som et godt spill for alle aldre. Spillet er utrolig tro mot filmene og lar deg oppleve disse i LEGO-form. Spillet er humoristisk, utfordrende og underholdende i en og samme gang. Er det et spill som garantert kommer til å fenge dine barn så må det nettopp bli LEGO Jurrasic World. Makan til godt spill skal man lete lenge etter.

Spill er sunt anbefaler LEGO Jurrasic World.

Spillet er ute til en rekke formater.

Hva synes du om LEGO-spillene og hvilket av spillene liker du best?


#lego #legojurrasicworld #ttgames #warnerbrosentertainment #warnerbrosgames #warnerbros #consolegaming #consolegamer #spillersunt #familiespill #familygame #gamer #gaming #lovegaming #recommending #goodgame #multiplayer #

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top