Kent Are har blodtestet AVerMedia ExtremeCap 910

AVerMedia ExtremeCap 910 er nok en boks for å ta opp det som skjer på skjermen og slike bokser finnes det en god del av. Det igjen gjør at det kan være vanskelig skille seg ut på dette markedet. Så har denne boksen det som trenges?

For å gyve seg rett på, er det noe den ikke har er det en bruksanvisning jeg vil kalle god. Det er med en anseelig papirlemse, men innholdsmessig er den heller sparsom. Det som finnes av info i denne kan jeg faktisk fra før av. Dette er ikke en avansert ting og koble opp, den har 2 HDMI, 2 VGA, 2 Lyd , mini USB, strøm og minnekort. Velger mellom HDMI og VGA og en knapp for å slå av mikrofonen. Så å koble den opp kan gamle tante Olga fra toten gjøre. Softwaren lastes ned og så begynner problemene, for det godt vært mer forklarende og gjerne litt mindre om Kaptein selvforklarende.

Etter litt bannskap og ett par ekstra grå hår er denne saken oppe og går. Det er først da du finner ut at dette er da langt fra ille. Jeg kan skrive side opp og side ned om software og koblinger. Men er du avansert nok til at du trenger en slik opptaker kan du mer enn nok om det fra før av tenker jeg. Så over til det som teller.

Bildemessig er denne Extremecap 910 saken meget bra, jeg ser ikke antydning til noe annet enn ett rent bilde som faktisk holder lenge. Ikke noe ekstra støy eller andre unoter så lenge jeg har drevet på. Det eneste negative med bildet er at på noen spill blir fargene litt blasse, om dette er spillet eller boksen er jeg mer usikker på da det ene spillet ikke var blast den andre gangen jeg tok opp fra det. Så mitt eneste forsøk på å gjenskape feilen feilet, jippi?

Lydmessig er det mye det samme som bildemessig, intet negativt å melde. De ulydene jeg fant er det spilldesigneren som får ta skylden for, ikke boksen.

Alt i alt er jeg meget fornøyd, den tar opp det jeg ber om uten mye tap i bilde og lydkvalitet. Ikke dekker den to fotballbaner heller så den er jo en smule praktisk. Det eneste jeg kunne ha tenkt meg var at de kastet ut minnekortsporet og erstattet det med en USB3,0. Det hadde vært mer praktisk med en USB stick enn ett minnekort. Eller en bærbardisk, plass til 2,5 harddisker hadde vært best men det hadde sendt prisen til himmels, så da hadde en ikke vært fornøyd da heller.

Det er umulig og sette fornuftige karakterer på en slik boks, til det er alle en smule like. Men denne bør vurderes, det finnes bedre, og dyrere. Men dette fungerer og blakker deg ikke helt, hva mer trenger du?

Her finner du mer info om AVerMedia ExtremeCap 910.

Takk til Kent Are Grongstad for sitt gjesteinnlegg og sin blodtest av AVerMedia ExtremeCap 910. Han har lovet å komme med klipp som viser hvordan det hele fungerer. Selv synes jeg dette produktet ser spennende ut og spesielt med tanke på man kan ta opp spillingen sin og hva er vel bedre enn å kunne dele den med andre likesinnede. Et godt produkt fra AVerMedia med andre ord. 

#avermedia #extremecap910 #capture # gamer #gaming # pcgaming #pcgamer #gjesteinnlegg #lovegaming #sponsoredby #intel #gigabyte #kingston #hyperx #benq #coolermaster #qpad #hardware #gadget 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top