Logitech G402 Hyperion Fury – Gaming mus i ypperste klasse!

Det er nå en god stund siden jeg testet produkter fra Logitech, men jeg skal ærlig innrømme at de på langt nær har mistet grepet på oss gamere. Logitech har gjennom en mannsalder produsert det ene kvalitetssterke gaming produktet etter det andre. Jeg begynner å bli en gammel gamer og jeg husker godt mitt første produkt fra Logitech som var en joystick, videre ble det både kontrollere samt ratt med pedaler.

har det gått mange år og fortsatt sørger Logitech for at spillopplevelsene heves gang etter gang. Den siste tiden har jeg sett nærmere og spilt med en ny gaming mus. Denne yndige, lekre og brukervennlige musen har navnet G402 Hyperion Fury og ja, du kan først som sist notere deg navnet bak øret.

Mitt første møte var utelukket godt. Et stilrent design, halvglatt overflate og en knapper på de rette stedene åpenbarte seg for meg. En pulserende G lyser blått mot meg på bakenden av musen og som sørger for at jeg er fullt klar over hvilket merke jeg har mellom hendene. Stilige linjer skiller musen bestanddeler på en fin måte og sørger for at den ser moderne ut og hvor hånden min hviler godt på musen og som igjen gjør at man kan spille time etter time uten å kjenne det i håndleddet.

Videre er jeg avhengig å kunne stille PPT-en når jeg spiller. PPT-en for de som ikke vet det, så er PPT-en farten (oppløsningen) musen bruker når vi beveger på den. Det vil si, jo høyere PPT musen har, jo kjappere beveger den seg over skjermen og det med minst mulig bevegelse. Jeg har gjort meg vant med å bruke høy PPT både når jeg jobber og når jeg spiller. Har ofte fått hørt “at du kan ikke spille med så høy PPT?” Jo, det kan jeg. Er vant med det. Du kan uten problemer stille inn PPT-en etter den “farten” du ønsker. Det vil si fra 240 til 4000 PPT. Det vil si at den er veldig kjapp på den høyeste innstillingen. PPT-en kan du enten fininnstille via softwaren som du laster ned via nettsiden til Logitech eller du kan justere den ved å trykke på de fremste knappene på venstre side. Enkelt og genialt spesielt for min høyre hånd som er akkurat såpass stor at jeg rekker frem til begge knapper. Under spilling og spesielt FPS-spill, er det å kunne stille PPT viktig.

Som om ikke det er nok, så har Logitech kostet på seg to knapper litt lengre bak også og disse kan du selvsagt programmere til hva du måtte ønske. Personlig har jeg en knivknapp og denne brukes flittig i spill som Battlefield 3 og Battlefield 4 hvor kniven er et viktig redskap om du skal snike deg innpå en intetanende fiende. Selvsagt kan du programmere knappene etter dine ønsker.  På G402 finnes faktisk hele 8 programmerbare knapper og det gir deg stor frihet til å gjøre hva du vil. Ingenting går til tilfeldighetene. Jeg skal heller ikke glemme mikrobryterne på de to fremste knappene som er dødssensitive. Jeg trenger knapt å trykke de ned før de reagerer. Det blir en chill måte å spille på, rett og slett. Musehjulet skal jeg heller ikke glemme og som er dekket med gummi slik at jeg får et godt grep om det. I tillegg reagerer det også meget godt som igjen sørger for at skrollingen går som en lek.

Det er flere ting jeg er nøye med å sjekke ut når det kommer til nye gaming muser. En av tingene er spesielt nøyaktigheten. For å si det rett ut, jeg er imponert over hvor nøyaktig G402 er og hvor godt den treffer mine mål jeg sikter på. Den er rett og slett hypergod der. Årsak til dette er laseren som sitter på undersiden av G402 og som Logitech selv skriver på sine nettsider; Høyhastighetssporing for fusion engine. Sofistikert sensorteknologi for superrask spilling. Det der kan jeg umiddelbart skriver under på. Jeg mektig imponert over hvor godt den funker på uansett underlag. Selv om jeg fjerne musmattene og lar den flyter over trebordet, så treffer den godt og er supernøyaktig. Det sier litt hvor nøye sensoren er. 

Begynne å ramse opp tekniske ting om musen skal jeg ikke gjøre her, men vil heller referere til Logitechs egen nettside hvor du finner alt det tekniske. Det som er viktig for meg er hvordan G402 Hyperion Fury hever min spillopplevelse til nye høyder. For det er jo det som til syvende og sist blir utslagsgivende uansett hvilken teknologi som står bak.

Jeg har spilt en rekke spill hvor Logitech G402 Hyperion Fury har fått prøvd seg. Musen har fått kjørt seg godt med Middle-Earth: Shadow of Mordor, Mad Max, Metal Gear Solid V: The Phantom Pain, Cities Skylines, Act of Aggression, Train Fever, Battlefield 4 og Euro Truck Simulator 2. Dette er spill som krever god nøyaktighet av gaming musen. For å si det slik, G402 Hyperion Fury fungerte perfekt på alle plan uansett spill jeg spilte og var så nøyaktig som jeg kunne ha tenkt meg.

Til jobben er den også perfekt og hvor jeg programmert musen til forskjellige gjøremål.

For å konkludere det hele så kan jeg si at Logitech på nytt har klart å lage et superbra produkt som virkelig oser av kvalitet. Hånden min ligger som støpt og godt omkranset G402. Føler ikke noe ubehag og kan sitte på timesvis om jeg hadde hatt muligheten. I tillegg er den nøyaktig at jeg treffer alt jeg sikter på skytespill og sørger for at jeg bygger det mest vindunderlige byggverk man kan tenke seg i spill som Cities Skylines. Logitech har funnet frem til en oppskrift som funker som bare rakkeren og som sørger for at gameren i meg er storfornøyd. Logitech, dette kan dere!

Mer info om produktet finner du her.

Vurderer du å kjøpe Logitech G402 Hyperion Fury så finner du det billigst HER

#logitech #logitechg402hyperionfury #g402 #hyperion fury #review #omtale #gamingmus #hardware #gamergear #recommending #mouse #gamingmouse #pcgamer #pcgaming #lovegaming #gamer #gaming #gammernsgamerkanal #youtuber #sponsetav #intel #gigabyte #kingstontechnology #hyperx #benq #coolermaster #qpad #sony

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top