WRC 5 – Rallyspill i ny drakt!

Jeg har fått den glede å kunne teste ut det kommende WRC 5 og det jeg har testet hittil virker lovende. De tidligere versjonene har vært litt så som så og veldig vanskelige. Det vil si, den minste feilkjøringen og du kunne vinke farvel til alt som hette pallplassering. I dette spiller virker det som om utvikleren Kylotonn Games har gjort spillet enklere, eller så er det jeg som har blitt bedre. I alle fall, jeg synes bilen sitter mye bedre på veien og føles ikke ut som om man kjører en kjelke på den verste hålken. 

Det har ikke blitt så mye kjøring ennå, men det har blitt noen løp samt at jeg har startet opp en karrieredel som jeg nå har kommet et lite stykke ut i. Så førsteinntrykket virker bra. Feelingen virker forholdsvis god og spesielt med at jeg har kontroll på bilen er beste av alt. I de forrige spillene i serien var jeg mer utafor veien enn på. Derfor var det faktisk litt moro og se at man klarte å kjøre sånn noenlunde og at jeg under normal vanskelighetsgrad klarte å holde meg på første plass. I tillegg har jeg ingen hjelpemidler, det vil si bremsehjelp og stabiliseringshjelp. Denne er selvsagt slått av. Den eneste hjelpen jeg får er automatgiringen.

Om jeg skal sammenligne med grafikken i lignende spill, så må det bli Codemasters DiRT Rally som jeg også har kjørt litt, så er grafikken bedre i sistnevnte med bedre detaljer og klarer grafikk, men bevares, grafikken i WRC 5 er på langt nær dårlig og enkelte baner ser riktig så lekre ut. Som vanlig finnes det et hav av innstillinger du kan gjøre. Der er jeg ikke noen mester slik at innstillingene stort sett blir stående på samme plass som hele tiden.

WRC 5 fra Kylotonn Games virker på meg som et godt rallyspill som jeg kommer til å kose meg en god del med. i tiden fremover. Feelingen er som skrevet tidligere god og jeg føler godt bilens bevegelser på de forskjellige underlagene. I tillegg får jeg også en god fartsfølelse når jeg kjører fort på litt lengre strekker.

WRC 5 lanseres til Xbox One, Playstation 4 og PC den 16. oktober. Liker du rallyspill så vil jeg anbefale deg å sjekke ut WRC 5. Jeg liker det i alle fall og jeg er stor fan av racingspill.

 

TymTp-WkC88

#wrc5 #wrc #kylotonngames #bigben #wendros #rallyspill #rallygame #rally #racing #goodgame #preview #youtuber #gammernsgamerkanal #lovegaming #pcgamer #pcgame #pcgaming #gamer #gaming #game #gamersparadise #gaming4life #lovegaming #foredragsholder #lecturer #spillersunt #healthygaming #

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top