Jeg er konferansier på SpillExpo! Spent som bare rakkern!

Yes, overskriften sier sitt. Jeg har fått det ærefulle oppgaven å være konferansier for Hyperion på årets SpillExpo. For å si det rett ut, jeg er utrolig spent og har aldri hatt en slik rolle og spesielt med tanke på hvor mange mennesker som er innom denne enorme messen. For å si det slik, det føles ut som om sommerfuglene i magen gjør opprør og vil ut. Det kiler så inn i hampen og får nesten skjelvinger når jeg tenker på det.

Selvsagt gleder jeg meg og spesielt til å få muligheten til å delta på et så stort spillevent. Har vært en liten drøm siden SpillExpo åpnet dørene i 2012. Å kunne oppleve en slik messe hvor alt mer eller mindre dreier seg om gaming er stort og for meg blir det som mitt Mekka. 

Jeg skal altså være konferansier på for Hyperion – Norsk forbund for fantastiske fritidsinteresser og under tiden jeg har fått utdelt, det vil si fra kl. 16:00 til 18:00 og 19:30 til 20:30 vil jeg snakke om spillutdanning. Hvilke muligheter som finnes og lodde stemningen om det er noen som er interesserte. På SpillExpo vil mange skoler komme og reklamere for sine studier og for å være helt ærlig, det finnes utrolig mange bra studier for spillutdanning. 

I tillegg er spillutdanning noe som kan ta deg som er interessert i spill og gaming opp til nye høyder. Kanskje en dag er det du som utvikler drømmespillet. Kanskje en dag er det du som bidrar til å underholde en hel verden gamere. Nettopp dette er faktisk mulig, men man må også være litt kritisk, for det er ikke alltid at drømmespillet er det som utvikles først, men at man gjennom flere år og prosjekter får resurser nok til å lage trippel A-spillet. 

Gjennom turen vil jeg også lage reportasjer fra mine opplevelser og tiden jeg er konferansier kommer til å si vil også bli streamet på Twitch og sist men ikke minst på Youtube. Det er en ære å få muligheten og jeg er veldig takknemlig for det og få lov til å komme til noe så stort som SpillExpo er. 

Om du føler dette høres spennende ut, så ta turen innom SpillExpo fredag 6. november og om du er riktig heldig kan det hende du går ut med en premie for gode innspill. Hvem vet. I alle fall, velkommen skal dere alle være og gjerne kom og hils på meg om dere ønsker det. Jeg hadde satt stor pris på det. Dere finner meg ved standen til Hyperion og Kandu. 

Her kan dere lese mer om opplegget denne fredagen; 

FREDAG 6. NOVEMBER:

16:00-18:00 OG 19:30-20:30

“Spill Er Sunt”

Konferansier: Bernt Erik Sandnes

Han har jobbet i spillbransjen i mange år, og vært alt fra skribent til arrangør av forskjellige spill-events rundt omkring i Norge. I 2010 ble han nominert til Årets ildsjel på Gullstikka, og nominert til Ung kulturpris i Nord- Trøndelag. I desember 2010 fikk han Inspirasjonsprisen fra Snåsa kommune og Sparebank 1 for sitt arbeid for barn og unge.

I flere år har han med foredraget Spill er sunt dratt landet rundt hvor målgruppen har vært foreldre, lærere, politikere, politi, helsevesen, elever og studenter. Han har også i over ett år nå vært mentor for spillutviklere ved Høyskolen i Nord-Trøndelag. Et lærerikt, spennende og utfordrende “oppdrag” hvor hans oppgave har vært å hjelpe unge spillutviklere fra å utvikle et spill til å lansere det. Gjennom denne prosessen har han sett hvilke utfordringer en nyutdannet spillutvikler har og hva som er viktig og tenke på når man skal utvikle et spill. Det siste er at han nå er leder for det nye spillmagasinet til mediehuset Nettavisen og hvor de før jul kommer med et helt nytt spillmagasin.

Skal du på SpillExpo i år?

Se mer HER!

#spillutdanning #spillexpo2015 #spillexpo #spillersunt #foredrag #konferansier #hyperion #kandu #foredragsholder #spillmesse 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3423

6 thoughts on “Jeg er konferansier på SpillExpo! Spent som bare rakkern!

  1. Garden Gamer: Tusen hjertelig takk for det 🙂 Er utrolig moro å bli spurt til en slik oppgave. Får håpe du en dag kommer deg til SpillExpo, men til trøst, så er det første gangen jeg er der også 😉

    Skal filme, skrive om det som skjer der slik at du får et lite innblikk fra min synsvinkel. Har med actioncam og gleder meg til å vise litt i rundt det jeg skal til med 🙂

  2. Dette hørtes morro ut Gratulerer ! 🙂
    Var på SpillExpo i fjor, skulle ønske jeg kunne dra dit i år også. Men siden jeg ligger hjemme syk så får jeg heller følge med på media også skal jeg selvfølgelig glane litt på Blizzcon i kveld 😀

  3. hachimonster: Oiii da, god bedring og så blir det garantert SpillExpo til neste år også 🙂 Håper da selv på å komme meg i vei 😉

    På Blizzcon kommer det mye spennende fra også 😀 Bare å glede seg 😉

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top