Call of Duty: Black Ops III – Ny glede med CoD!


BLOGGOMTALE: 

Jepp, du leste riktig. Selv om jeg er stor fan av Battlefield-serien og har brukt flere tusen timer på spillserien i mitt lange gamerliv, så skal jeg også innrømme at jeg liker Call of Duty-serien. Husker godt det første spillet, det var forut sin tid og ga oss hesblesende action fra første sekund. Det første Call of Duty ble lansert 29. oktober 2003 og hadde en grafisk detaljgrad som tok pusten av de fleste. Nå har mange år gått og gjennom disse årene har det blitt lansert årlige spill i serien. Noen bra og noen ikke fullt så bra. Spillserien har tatt oss med på en rundreise gjennom historisk krigføring og sist men ikke minst moderne krigføring.

I den sistnevnte båsen kan vi vel i grunnen sette Black Ops III og hvor du virkelig får muligheten til å oppleve fremtidens våpen og gadgets. Black Ops-serien har ikke vært like populær som Modern Warfare-spillene, men dette siste spillet sørger i alle fall for å underholde meg.

Call of Duty: Black Ops III tar deg som sagt med til fremtiden hvor roboter og teknologiske hjerneimplanter er en viktig del av lov og orden. Som spiller får du den ubarmhjertige jobben med å redde verden og halve kongeriktet, okei, lite med konger i spillet, men redde verden må jeg.

Spillet starter brått og du må sammen med dine medsammensvorne komme deg ut av en fiendtlig base. Eksplosjonene hviner rundt ørene, kulene fyller himmelen og man må kjempe med nebb og klør for å holde seg i live. Det er fin flyt i spillet og jeg merker at utvikleren Treyarch har lang og god erfaring med spillserien CoD. Så blir jeg plutselig omringet av fienden. Vi venter på at et fremtidsfly skal plukke oss opp. Denne scenen dør jeg noen ganger, litt vanskelig for en gamling som meg, men etter noen forsøk så kommer jeg til en del hvor jeg uansett ikke klarer å bli med farkosten. Jeg blir liggende igjen blant fienden. Så plutselig våkner jeg og med ett så er jeg på tur inn for en overhaling. Armene blir byttet ut med robotarmer, hjernen får en haug med elektroniske komponenter og vips, er jeg en halvrobot med uante egenskaper.

Disse egenskapene lærer jeg etter hvert som jeg kommer meg lengre og lengre inn i spillet. Det herlige er måten de er lagt inn i spillet på. Det er såre enkelt å bruke og som gjør meg til en supersoldat fra fremtiden. Jeg koser meg skikkelig og handlingen tar meg fra det ene plottet til det andre. Kan ikke blunke et sekund før jeg en fiende er fremfor meg og prøver å plaffe meg ned med dødelig kuler, granater, raketter og det man kan drømme om.

Historien bringer deg frem og tilbake i tid og hvor du må løse viktige oppgaver for å kunne redde deg og resten av <<verden>>. Jeg er mektig imponert over flyten i spillet og hvordan Treyarch har klart å få meg hektet. Kan først som sist si at jeg ikke gjennomførte det forrige spillet, men dette, ja det er så bra at jeg ikke kan la det ligge, selv om det er fremtidsrettet og med egenskaper jeg ikke har opplevd i andre spill. Alt er så godt flettet sammen og fungerer så godt at man nesten ikke kan tro det.

Selvsagt, historien er ikke unik, men det skal godt gjøre å finne opp kruttet på nytt igjen. Jeg føler ikke noe nyskapende her, men så har ikke utvikler Treyarch brukt alt kruttet der, men i flerspillerdelen. Den er herlig den og for en gangs skyld lagt opp i klasser. Det med klasser er sjeldent i Call of Duty-sammenheng, men i Black Ops III så gir det mening og som fungerer meget godt.

Grafikken i spillet er helt grei uten å overraske så enormt i forhold til hva vi har sett før. Detaljene er gode, animasjonene likeså og alt føles bra ut. Har liksom ikke noe å rakke ned på. Farten i spillet er essensiell og sørger for en meget fin flyt selv om man kan løpe sidelengs på vegger, hoppe himmelhøyt eller bruke sine andre egenskaper deriblant hacking av fiendtlige roboter og våpenmaskiner.

Lyden og stemmeskuespillet er også i tråd med hva vi kan forvente og som vanlig kjøres det på kjente personligheter hvor blant annet skuespillerne Christopher Peter Meloni (Lov og Orden, NYPD), Kathryn Ann Sackhoff (Battlestar Galactica, CSI) i tillegg til flere mindre kjente skuespillere. Disse gjør også at spillet blir mer <<actionfilmpreget>> og hvor det til føles ut som om du er med i en film.

Onlinedelen i spillet er det som hever terningkastet mitt opp i toppen og som er helt unikt i forhold til hva jeg har prøvd tidligere. Som mange av dere vet så er jeg en Battlefield-mann og har brukt mye av spilltiden min på DICE sin spillserie. Med onlinedelen i Black Ops III, så har pipen fått en annen låt og spesielt brettdesignet er virkelig bra her. Det er flere ting jeg liker godt her og det er klasseinndelingen pluss de egenskapene som ligger til rette og som brukes flittig. Her får man nesten i pose og sekk.

Som du sikkert har fått med deg, så avslører jeg lite om handling i spillet og vil heller anbefale deg spillet. Det er et godt spill jeg liker godt og skulle ikke tro jeg ville si det, men onlinedelen er også bra i forhold til hva jeg har prøvd tidligere. Jeg er jo tross alt en Battlefield-spiller og som er kresen når det kommer til onlinespilling. Det er kanskje en ting jeg fortsatt savner og det er lagspillingen. Her er Battlefield-serien overlegen og har alltid vært det, men som ensom ulv får du her et godt spill på mange måter.

Call of Duty: Black Ops III er et spill jeg uten tvil vil anbefale og som har gitt meg meget god underholdning. Dette er et av de bedre spillene i den store CoD-serien og som jeg selvsagt vil anbefale deg. Selv om historien fortsatt ikke er nyskapende så oser det av kvalitet i både gameplay og sist men ikke minst onlinedelen. En perfekt julegave til deg selv eller noen du er glad i og som liker å spille.

Spillet kjøres med ultra grafikk og “under the hood” befinner det seg dette;
Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5 skjermkort, 32GB Kingston Hyper X Beast RAM, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Creative Sound Blaster Z lydkort, Cooler Master V1200 Platinum PSU, Cooler Master Cosmos SE kabinett, Qpad MK-70 tastatur, Logitech G402 Hyperion Fury, HyperX Cloud II headset, Logitech G640 musmatte og Mad Catz gamepad.

Terningkast: 5

<<Klipp fra gammerns gamerkanal>>

#callofdutyblackops3 #Treyarch #activision #bloggomtale #omtale #braspill #anbefales #gammernsgamerkanal #callofduty #spmgno 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top