Qpad MK-90 – Flaggskipet som gir alt for en gamer!

Qpad har i mange år stått mitt gamerhjerte nært. Jeg har vært vitne til en produsent som har tatt gamere på alvor og har videre utviklet produkter som virkelig oser av kvalitet. Personlig kjenner jeg grunnleggeren av Qpad og jeg har mange hundre underholdende timer spilling med han opp igjennom årene.

har produsenten Qpad kommet med et nytt produkt og jeg er i fyr og flamme etter å skrive om det. Qpad fortsetter i kjent stil og denne gangen har de kastet seg inn i alle regnbuens farger og serverer oss litt av et produkt.

Qpad MK-90 ser i grunnen helt ut som et ordinært tastatur. Ikke noe mer mikk makk enn det, men det er først når du begynner å gjøre deg kjent med det at du virkelig ser bruksgleden hva det har å gi deg som gamer.

Jeg har for det første spilt med mange tastaturer opp igjennom årenes løp og stort sett har jeg vært fornøyd. For meg som både er gamer og skribent er det viktig at tastaturet gjør jobben på begge arenaer. Jeg skriver fort og da er det viktig at tastene ikke er for harde å trykke ned i tillegg til at sensitiviteten er god. Selvsagt er dette også viktig i spillingen, men da er ikke like mange taster i bruk.

Hva er så unikt med dette tastaturet i sammenligningen med de andre tastaturene til Qpad? For det første er dette et skikkelig multimediatastatur på lik linje som MK-80 og MK-85.  Begge disse to tastaturene har farger, multimediataster og USB-innganger. De eneste tastaturene som ikke har USB-innganger er MK-50 og MK-70. Men så stopper alle likheter med både MK-80 og MK-85. Det som er så unikt med MK-90 er definitivt fargene. Hele 16.8 millioner farger å velge i mellom og når du kjører i gang modusen hvor fargene skifter horisontalt på hele tastaturet, ja så føles det ut som om du har havnet rett inn i en regnbue.

Alle farger kan selvsagt velges og med flere programmer kan du selv nærmest bestemme hvilke taster som skal lyse opp. Du har også en form for ghost-funksjon som sørger for at de tastene du trykker ned lyser opp for en bitte liten stund. Det vil si om du skriver fort, så lyser tastene opp som en hale. Denne effekten er herlig å bruke. Selvsagt er du litt avhengig at det er litt lyst i rommet slik at du ser tastene, for de lyser ikke før du trykker på dem. Du vil sikkert tro jeg er gal, men den modusen som står på konstant hos meg er når fargene hele tiden skifter horisontalt bortover tastaturet. Og nei, jeg blir ikke gal av det heller?

Hva kan man ellers si om tastaturet foruten at det selvsagt er mekanisk med forholdsvis myke taster å skrive på. Jo, for å få utbytte av USB-inngangene krever det at du har to USB-tilkoblinger tilgjengelig på PCen din. Da kan du koble til produkter som krever en del strøm. Videre så kan du selvsagt koble til headset og du finner medietaster på toppen. Jeg anbefaler deg å lese <<manualen>> som du kan laste ned på nettsiden til Qpad for fullt utbytte og selvsagt også laste ned driveren. Via softwaren som også lastes ned kan du stille inn tastaturet med flere profiler etter hva du skal bruke tastaturet til og her kan du for eksempel ha forskjellige spillprofiler.

Som vanlig går jeg ikke inn så teknisk som andre ville ha gjort, men tar heller for meg hvordan Qpad MK-90 funker for meg og ja, jeg er superhappy for tastaturet. Jeg skriver som en helt og hvor tastaturet nærmest gløder. Det reagerer momentant på mine trykk og er viktig både når jeg skriver og selvsagt også spiller spill. Med håndleddstøtten så hviler hånden min perfekt og jeg kan skrive eller spille på timesvis. På undersiden finner du føtter som heves og som gummierte knapper som sørger for at MK-90 ligger godt i ro.

Etter noen ukers bruk er jeg fortsatt i syvende himmel og elsker tastaturet. Det funker veldig godt. Flere har vært missunelig på meg og siklet stort etter tastaturet på kontoret. Kun opplevd et par ganger at fargene har låst seg ved oppstart av PCen, men da har jeg dratt USB-kablene ut av PCen og satt de inn igjen og da har tastaturet fungert perfekt. Foruten disse sjeldne episodene er MK90 et tastatur som jeg uten tvil vil anbefale. Det har kvaliteten til Qpad som de er kjente for i mange, mange år. Masse forskjellige farger og moduser å velge i mellom som igjen gjør at tastaturet fanger blikket til andre skuelystne. Perfekt å ha med på LANparty. Qpad har klart det igjen. Herlig produkt som jeg selvsagt anbefaler!

Ønsker du mer info om MK-90 så finner du den på nettsiden til Qpad.

Terningkast: 5

#qpad #qpadmk90 #gamingutstyr #hardware #spillanmeldelse #bloggomtale #spillmagasinetreview

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

One thought on “Qpad MK-90 – Flaggskipet som gir alt for en gamer!

  1. Skal innrømme at jeg lar meg friste selv av bare muligheten å leke med farger, så enkel er jeg. Savner min gamle Alienware laptop. Dette må vurderes når jeg skal bytte ut det gamle trauet som fulgte med stasjonær-maskinen.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top