La ørnen fly!

Flere store produsenter har kastes seg på for å lage et skikkelig Virtual Reality (VR) system for oss gamere. Da snakker jeg om briller som lar oss oppleve <<verden>> i rundt oss med at vi selv beveger våre hoder. Oculus Rift har vært på markedet en liten stund nå, men fortsatt har vi tilgode et opplegg for hvermansen. Foreløpig har det for det meste vært spillutviklere, spillutdanningsteder som har lekt seg med denne nye og spennende teknologien.

Stadig flere og flere produsenter har kommet med og nå jobber både Sony, Microsoft, HTC blant annet med sine egne <<VR-briller>>. I denne sammenhengen har flere spillutviklere begynt å få opp øynene for bruk av denne nye teknologien og i går kunne Ubisoft avsløre sin del av dette racet. Deres utviklerhus i Montreal jobber nå med et spill som har fått tittelen Eagle Flight og som bunn og i grunn tar i bruk VR med støtte for Oculus Rift, Playstation VR og HTC Vive til PC. 

Eagle Flight tar oss med til forlatte storbyen Paris hvor ville dyr har tatt overhånd og hvor menneskene er totalt fraværende. I spillet får man oppleve kjente landermerker og hvor man kan studere disse virkelig på nært hold. Det beste med Eagle Flight er at man kan spille det sammen med opp til seks venner. Der kan man samarbeide i to moduser.

Dette sier Ubisoft selv om spillet <<We’re excited to make the dream of flying come true with Eagle Flight,>> said Olivier Palmieri, Game Director, Ubisoft Montreal. <<Virtual reality has created new and amazing opportunities for game developers and we wanted to offer a full VR game that took full advantage of the technological advances. With the breakthrough we’ve been working on, we’re confident Ubisoft’s first game developed solely for VR will be a truly enjoyable experience for everyone who plays it.>>.

Jeg gleder meg til å se stadig flere spill i denne sjangeren dukker opp. Jeg gleder meg til å få spilt med VR på skikkelig vis og jeg gleder meg til å se hvordan de forskjellige spillutviklerne utnytter denne nye og spennende teknologien. Krysser alt av fingre og tær på at det ikke blir så dyrt for VR-briller, men frykter at det i starten vil koste litt for denne typen digital glede.

 

Flere som gleder seg? 

C7NAySeF4Y8

#ubisoft #eagleflight #vr #virtualreality #oculusrift #playstationvr #htcvive #paris #spill #vrspill #

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top