Dette fanget spillhjertet mitt 2015 #1

Det er ikke enkelt å være en aktiv gamer og spesielt ikke når det kommer så inn i hampen mange gode spill. Kan innrømme at jeg har slitt big time med å få tid til å spille alle disse lekkerbiskene som har dukket opp jevnt og trutt. Spillperler på en snor rett og slett. Gjennom en liten bloggserie tenkte jeg å presentere noen av spillene som har betydd mye for meg gjennom 2015 og som jeg garantert kommer til å fortsette spillingen av i 2016 i tillegg til nye spill som dukker opp. 

Mitt første Spillhjerte går til; 

Cities Skylines: 
Et bybyggespill som tok meg med storm. Jeg har alltid vært stor fan av denne sjangeren og har mange tusen timers spilletid. Spesielt SimCity-serien har fanget mye av min oppmerksomhet opp igjennom årenes løp som gamer. SimCity som dukket opp 2013 var på mange måter bra, men som også skuffet på flere måter. SimCity 4 lå lenge på skalaen som det beste bybyggespillet, men da den finske utvikleren Colossal Order dukket opp med Cities Skylines, ja så måtte Maxis sitt SimCity 4 vike for den ærebelagte plassen hvor Cities Skylines ble den store stjernen. 

Hva gjorde Colossal Order så innmari bra og gjorde meg hekta fra første stund. For det første de enorme kartene vi kunne bygge på. De var mange, mange ganger så store som SimCity 2013 og gjorde at vi kunne oppleve drømmen vår om enorme byer og metropoler. For det andre så var potensialet for moddere stor. Det vil si, Colossal Order hadde åpnet opp for at alle som ønsker kunne lage sine egne bygninger, kjøretøy, kart eller alt hva man kunne drømme om. I dag finner på titsenvis av ting du kan laste ned via Steam Workshop til spillet og som gir spillet nye spilletimer. 

Grafikken i spillet er også fin og hvor den ene grafikkmodden etter den andre har gjort spillet nærmet fotografisk. Detaljene er mange, unike og herlige og gjør at du får følelsen av å oppleve byen på nært hold. Da tilleggspakken After Dark dukket opp så ble opplevelsen skrudd opp enda noen hakk og sørget for at enda flere trykket Cities Skylines inn til sitt spillhjerte.

For å kunne beskrive min glede til spillet kan jeg meddele at jeg allerede nå har over 500 spilletimer med Cities Skylines og det sier litt over hvor godt jeg synes det er. Selvsagt har spillet inn i mellom stått og godt slik at jeg har opparbeidet meg mer penger i kassen, men sammenlignet med antall aktive spilletimer så er det ikke mye.

Jeg er svært glad i Cities Skylines og som er det spillet som jeg har spilt mest i 2015 siden det ble lansert i mars.

Ovenfor og nedenfor ser dere noen bilder fra en av mine byer, nemlig Ramberg City.

 

Hvilket spill har du brukt mest tid på i 2015? 


#spill #spillhjerte #citiesskylines #colossalorder #paradoxinteractive #gamer #spillmagasinet #spmgno 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top