Status eller nerd?

I de siste årene har spillindustrien vokst enormt og stadig flere og flere kan beskrive seg som gamere. Dette skjer også mer og mer med jenter som finner veien til konsollene og PC-en. Vi er med andre ord kommet til et veiskifte hvor alle aldre og uansett kjønn spiller.

Dette er noe spillselskapene kan nyte godt av med større og større inntekter. Det blir solgt konsoller som aldri før og PC-en holder stand når det kommer til spilling. Det er artig å se at så vel som gamle personer som små barn gleder seg med å spille.

Det er mange “gamere” som har en eller flere konsoller i huset samt PC og noen spør seg om dette er en form for status eller om man er totalt nerd som har alle disse konsollene. For ikke bare koster konsollene, spillene koster også en god del og med tanke på alle de store spillene som kommer i år, blir det vanskelig for mange å velge hvilke spill som skal kjøpes til hvilken konsoll.

Hvordan er det med deg? Er du en av de som har flere konsoller som du kan nyte eller fokuserer du kun på èn? Føler du deg som en nerd når du snakker med andre eller havner de også i samme bås? Er det blitt mer legitimt med å like gaming enn det var før? Kan man i det hele tatt kalle noen nerd når de liker gaming?

#nerd #gamingnerds #gamer #pcgaming #geeks #gamergeeks #gamernerds #spillmagasinet #spmgno

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

5 thoughts on “Status eller nerd?

  1. Jeg er selverklært nerd og gamermom, og jeg har bare PC jeg, men den bruker jeg til gagns. 😀 Har aldri hatt sansen for konsollkontrollere så her er det gjerne sånn at om det ikke kan styres med wasd så får det heller være. Jeg tror ikke det er blitt mer “legitimt” å like gaming, men jeg tror kanskje det er færre som bryr seg om hva andre mener. :p

  2. Interessante spørsmål. Jeg har likt spill fra vi hadde vår første NES i hus, den gikk dessverre tapt i en brann. Som trøst fikk jeg SNES i bursdagsgave av min pappa, selvfølgelig måtte han prøvespille først. Deretter gikk det nok slag i slag med diverse konsoller og data. Mario har en spesiell plass i hjertet mitt, men liker ikke de nymotens kontrollene, det blir mest klassisk stikke. Her i huset hadde vi tre forskjellige konsoller, men økonomien skrantet å vi måtte selge alle. Ikke har vi skaffet noen nye i etterkant, vi avventer enda litt.
    Er ikke så veldig mange i min omgangskrets med samme interesse, om man ser bort fra kompisene til samboeren. Heldigvis er jeg allsidig på hobby fronten!
    Jeg liker ikke båsen gamer-jente, da jeg mener spill er kjønnsnøytralt. Spiller jeg online, så vet ikke personen på andre siden om jeg er gutt eller jente. Foretrekker det egentlig slik, det er ikke avgjørende. Derimot liker jeg at trenden med gear ingame er på vei å endre seg litt. Plate armor bør være plate, ikke en bikini (søk opp Female armor sucks fra CollegeHumor på youtube). Jeg missliker jenter som kaller seg gamer, når det eneste de har gjort er å spille candy crush eller spilt en trial av wow kun fordi ‘tittelen’ girl-gamer visstnok er kult for noen.
    Nå er det jo tilogmed en videregående skole som har gaming som fag, Garnes videregående skole! E-sport har kommet for å bli, kanskje blir det flere slike linjer i fremtiden?
    Nerd, ja om du har flere nerd relaterte interesser! Eksempelvis elsker jeg kult filmer og serier, gadgets, samlefigurer og noen kortspill. Nerd er en pakke som inneholder veldig mye 🙂

  3. Jeg har vert Nerd (selverklært og alltid stolt av det) siden jeg var kanskje 14-15 år gammel og fikk min første pc. Før det hadde jeg hatt Commondore 64 og Atari, men det var først da pc’en kom i huset at jeg følte at jeg passet til nerd.
    Jeg har Playstation og PC, det har jeg hatt siden playstation kom ut (halloooo final fantasy og tekken) og har ikke sett meg tilbake egentlig. Det gir meg et passe utvalg av ting of spille, og muligheten til laidback stolspilling med pusekatte på fanget.
    Jeg er også veldig enig med Mia om dette med å bli kalt Gamer-Jente. Jeg er gamer, og det holder lenge. Det spiller da ingen rolle om man er gutt eller jente. Og dessverre ser man alt for ofte de som bruker det at de er jente i en haug med sammenhenger. Ikke alle seff, men i MMO spesielt virker det som om det er en unnskyldning for noen at de er en jente.
    Jeg er forsåvidt også film/tv-serie nerd, og sikkert litt mobilnerd på si 🙂

  4. Har alltid vært stor tilhenger av PlayStation, har hatt hver eneste modell siden jeg var 7 år og en mamma som liker både PlayStation og pc spill, så det har alltid vært de mest populære “spillenhetene” i vårt hjem. Jeg har også hatt N64, Game Cube og Wii, men det går alltid tilbake til PlayStation (har PS4 nå). Hadde også Xbox 360 et år da jeg var vekk på folkehøgskole, men igjen gikk jeg tilbake til PlayStation-konsollene.
    Kommer alltid til å være Sony-fan, tenker jeg, hehe. Tenker ikke så veldig over dette med status eller nerd da jeg har vokst opp med konsoller og pc, og har mange venner som spiller i tillegg. Det har alltid vært en del av livet mitt uansett, og vi spiller mye sammen når jeg er med vennene mine (har kanskje en venninne som ikke er en stor gamer, bortsett fra RPG og fantasy, særlig Skyrim og lignende.)

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top