Twitch bannlyser spill som inneholder brutale drap på skolejenter

At Twitch har vært på hugget før vet vi og hvor de har bannlyst spill på grunn av deres innhold. Da kan jeg nevne spill som The Guy Game, Second Life og Hatred. Om du så velger å beholde din Twitchkonto, så bør du ikke streame noen av disse spillene. 

har et nytt spill kommet på denne listen og spillet jeg her tenker på gir deg som spiller mulighet til å utføre brutale drap på skolejenter. Spillet heter Yantere Simulator og omhandler den japanske skolejenta Ayano Aishi. Hun bestemmer for å utføre blodige drap på sine klassevenninner etter hvert som de får interesse for hennes kjæreste.
 

Det starter ganske så uskyldig, men etter hvert glir spillet inn i en meget så delikat massakre med masse blod og gørr. Så dette har medført til at utvikleren har skrevet om bannlysningen i et eget blogginnlegg.

Jeg har tidligere skrevet om Hatred og hvor brutalt det spillet er. Det jeg dessverre vet er at mindreårige blant annet spiller spill som Hatred og da uten at foreldre vet om det. Spill som Hatred har den høyeste aldersgrensen og problemet er at foreldre dessverre ikke har peiling på at sine mindreårige barn spiller disse spillene. Foreldre i dag viser dessverre alt for liten interesse i hva spillene går ut på og faktisk kjøper velvillige spill som dette til sine barn uten å vite noe som helst.

Via foredraget mitt Spill er sunt, er målet å opplyse foreldre om nettopp slike spill og hvordan de kan bli klar over spillenes innhold. Jeg føler dette er meget viktig og spesielt når man ser spill som Yandere Simulator utvikles. Slike spill er definitivt ikke for barn og hvor barn bør skånes så lenge som mulig mot. Da er det viktig at foreldre følger med i timen og prøver å forhindre at deres mindreårige barn får tilgang til spill som dette.

Men over til saken, synes du det er greit at Twitch skal bannlyse spillet og andre spill på grunn av innhold eller bør det ikke være slik “sensur” på Twitch? Bør det bli vanskeligere for Twitchbrukere og se på streamer som ikke passer inn for deres alder?

#yanderesimulator #blodig #spillersunt #massemorder #drap #spillmagasinet #spmgno #spmg 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

3 thoughts on “Twitch bannlyser spill som inneholder brutale drap på skolejenter

  1. Jeg pleier ikke å ta ting særlig alvorlig, men akkurat Yandere Simulator som handler om drap på medelever i skolegården gir meg dårlig smak i munnen.
    Om det er riktig av Twitch og sensurere det er jeg ikke sikker på, men de har i hvert fall rett til å gjøre det.

  2. Slik er det med Anime ;o Er enda verre i de 😛 Men kan se for meg at spillene er samme. Yandere er jo rett og slett en oversykelig sjalu person som ikke takler at andre jenter/gutter ser på sin store kjærlighet ;o Så da blir det drap da. Eneste veien å holde folk unna xD Liker ikke å se på slikt selv. Blir for mye drama og litt i sykeste laget. Men man vet jo Japan da, de er jo kjent for sin syke og twistede fantasi.

  3. Twitch har vel en rett til å si hva de synes er greit at blir vist. Selv om det er spillerene som spiller som velger hva de spiller, så vil det påvirke Twitch sitt rykte/omdømme. Så jeg synes det er helt greit at de setter foten ned for hva de ikke vil ha på sin tjeneste.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top