Star Wars Battlefront

Bedre sent enn aldri er det noe som heter hvor en blogger langt, langt unna sitter og skriver?

Gjennom mange år har jeg vært stor fan av DICE. Helt siden deres Pinball Dreams har jeg digget denne svenske utvikleren og da jeg fikk høre at DICE skulle utvikle Star Wars Battlefront jublet jeg høyt. For det første vet jeg hvor flinke denne gjengen er og hvor gode spill de har sendt ut til oss gamere. For det andre, har de mange, mange års erfaring med å utvikle spill, så jeg visste at Star Wars i trygge hender.

I starten ar jeg litt skeptisk til at DICE skulle stå bak et så stort spill som Battlefront og spesielt da jeg fikk høre at det ikke var blitt plass til en singleplayerdel i tillegg til at antall planeter var begrenset. Da ble jeg skeptisk og tenkte at bæsjet DICE på leggen og ga oss et ?mindre? spill enn forventet.

Tiden gikk og så en dag ble vi inviterte til betatesting. Dagen da vi skulle få prøve spillet og se om DICE hadde gjort jobben tross av begrensingene. Betatesten ble tatt med storm og jeg storkoste meg med betaens innhold, den gode hitreggen, stemningen og mulighetene i spillet. Betaen var på mange måter perfekt og inneholdt veldig lite feil.

Star Wars Battlefront ble lansert med fete events verden rundt og hvor Electronic Arts og DICE satset hardt på spillet sitt. Selv ventet jeg på spillet og var i skyene dagen jeg fikk lov til å oppleve det hele.

DICE har gjort en god figur med spillet selv om jeg savner både singleplayerdel og flere muligheter som i våpenoppgraderinger. Sistnevnte er vi jo vant med når det kommer til spill fra DICE. Jeg har på følelsen at utvikleren har prøvd å være tro mot Battlefront-serien og ikke gjort så altfor store krumspring, noe som også kommer frem i spillet.

Om du er Star Wars-fan, så oppdager du hvor tro den svenske utvikleren har vært mot Star Wars og hvordan brettoppbygningen, stemningen, musikken og karakterene som er med i spillet. Det er fire planeter som er med og det er Sullust, Endor, Hoth og Tatooine. De er så godt gjengitt at man nesten ikke kan tro det er sant. Jeg har flere ganger sittet med ståpels og hvor hårene har reist seg fra stortåa til helt på toppen av hodet. Rett og slett en herlig opplevelse og spesielt når du vet hvorfor det skjer.

Spillet inneholder legendariske kjøretøy som Walkers, X-wings, AT-T, Escape pods bare for å nevne noen. Det er vanskelig ikke å føle tilhørighet til spillets mange elementer. Brettene er nøye og tilrettelagt og fanger oss spillere umiddelbart. En fryd for øyet rett og slett.

I stedet for våpenoppgraderinger finner vi spesialkort eller power ups og som vi kan bruke. Vi har plass til tre kort til enhver tid. Disse unike kortene må brukes smart slik at du får fullt utbytte av disse. Dette funker godt synes jeg og minner meg en del på Titanfall hvor jeg ble introdusert for slike kort. I Titanfall var det litt flere kort man hadde tilgang til, men i Star Wars Battlefront er det kun tre kort du til enhver tid kan bruke.

Selv om det ikke finnes singleplayerdel, så kan vi i grunnen ikke klage på moduser man kan kose seg med i spillet. Min favorittmodus er Cargo Drop Zone og har vel klokket inn flest timer der, men foruten den modusen finner du Heroes vs Villains, Supremacy, Walker Assault, Fighter Squadron, Blast, Druid Run, Hero Hunt og Turning Point. Alle disse modusene sørger for mange timers god underholdning.

Om du vil spille sammen med en venn eller alene, finnes det også muligheter for det. Da er det bare å kaste seg inn på Battles eller Survival. Om du føler du trenger trening, så finnes en egen treningsdel i spillet.

Grafikken i Star Wars Battlefront er helt vidunderlig og funker meget godt. Detaljene, animasjonene og stemningen på de forskjellige planetene er herlige. DICE har gjort et mesterstykke her og den beste biten med spillet er hitreggen. Den er dønn perfekt og man treffer det man sikter på. I motsetning til for eksempel Battlefield-spillene som i starten ikke er helt optimale, så funker hitreggen i Star Wars Battlefront godt. Lyden og musikken er som snytt ut av filmene og fører selvsagt til at man kommer i fin Star Wars-stemning.

Selv om det ikke finnes noen singleplayerdel i spillet, så vil du finne mange, mange timers underholdning og er du i tillegg stor fan av Star Wars, ja så er dette spillet et must for deg. Det oser av kvalitet, det er innholdsrikt på mange måter selv om våpenoppgraderinger savnes, så har man i stedet power ups-kort som kan brukes.

Alt i alt, Star Wars Battlefront er et godt spill. Jeg har forelsket meg i stemningen, grafikken, karakterene og sist men ikke minst den gode hitreggen. DICE har gjort en god jobb og selv om mange var i tvil om de ville klare det, så har det klart det med glans. Spillet er innholdsrikt og fører deg inn i et unikt Star Wars-univers.

 

Terningkast: 

 

#spillmagasinetreview #starwarsbattlefront #anmeldelse #terningkast5 #spillmagasinet #electronicarts #dice #spmgno #spmg 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top