Interessert i å drive et transportfirma?

Da vet jeg om et spill du definitivt bør legge labber på. Spillet heter Train Fever og har blitt utviklet av den lille og kanskje for mange, ukjente Urban Games. Selv har jeg brukt en god del timer på spillet som ble lansert i 2014 og som hele tiden har blitt flikket på av utvikleren. Det unike med spillet er at det ligner litt på Transport Tycoon bare at spillet ikke inneholder båt og fly samt at det hele er i ren 3D og hvor du kan zoome deg helt ned på bakkenivå.

Utvikleren la også til grunn for at moddere kunne få lage ting til spillet og dette har medført til at flere hundre mods av tog, busser, lastebiler, vogntog og bygninger fra vår virkelige verden er med i spillet. Det andre unike er at alle de mennesker som befinner seg på kartet har sitt eget liv. Det vil si, du kan følge dem fra de drar hjemmefra om morgenen for å komme seg på jobb til de kommer hjem igjen noen timer senere. Spillets simulator fungerer faktisk overraskende bra til å være utviklet av en så liten spillutvikler.

Train Fever er ikke en AAA-tittel, men for meg er det i aller høyeste grad det. Det er fengende, utfordrende og sist men ikke minst lærerikt. For sistnevntes del, så får jeg mye informasjoner om de forskjellige kjøretøyene som er med og jeg ser hvordan utviklingen går fremover fra man begynner på 1850-tallet og frem til nåtiden. Her får vi oppleve at både innbyggere, bygninger, kjøretøy og alt i rundt utvikles nærmest fra år til år. I tillegg er det også viktig å følge med på økonomien i selskapet slik at du hele tiden har nye friske penger som kommer inn. For med det kan du også utvide med nye baner og ruter, få til en godt utbygd infrastruktur.

Like før jul fikk vi presentert en aldri så liten nyhet. Det kommer en patch, det vil si den siste patchen i spillet. Her legges det opp til at man kan lage sine egne kart og bruke. Det vil si, jeg kan lage et kart for Nord-Trøndelag og legge opp veier, togruter med mer som finnes her i dag. Dette gjør at spillet blir enda mer realistisk. Som om ikke det er nok, den siste patchen vil også inneholde enda flere moddefunksjoner som gjør at moddere virkelig kan gå amok og lage det de ønsker. På lik linje som med Cities Skylines, og i dette spillet, så er det faktisk modderne som lager de beste tingene. Her får man alt hva man måtte begjære. Nye tog som f.eks. finnes i virkeligheten. Det finnes faktisk flere norske tog i Train Fever og som du selv kan bestemme om du vil ha med. Urban Games planlegger å slippe patchen i begynnelsen av året og da tipper jeg at det ikke vil skje om ikke så altfor lenge. Jeg gleder meg i alle fall, gjør du?

Om du vil lese mer om denne patchen, så kan du det via Train Fevers offisielle nettside.

Er du fan av spill som dette og hva liker du best med slike spill? 

#trainfever #urbangames #patch #pcgame #togspill #simulator #pcgamer #spillmagasinet #spmgno #spmg

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

4 thoughts on “Interessert i å drive et transportfirma?

  1. Så bildet og fikk umiddelbart lyst til å spille Railroad Tycoon. Leste starten av innlegget og fikk lyst til å spille Transport Tycoon. Så langt så vel, spill vi allerede har. Leste ferdig og tror vi må kjøpe oss et nytt spill. Uansett; hvor mange timer er det til ungene legger seg,tro?

  2. Sparing: Hehe 😉 Både Railroad Tycoon og Transport Tycoon er meget gode spill som undertegnede har brukt mange timer på. Train Fever er også et spennende spill i dette segmentet og som faktisk sørger for god og utfordrende underholdning.

  3. Jeg elsker dette spillet på lik linje med cities skyline, har brukt mange timer her ja 😃

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top