Ta meg med til en berg og dalbane


 

Er det noe jeg elsker ja så er det fart og spenning. Jeg har til og med blitt skutt opp titalls meter opp i luften med strikk. For å si det slik, det bar over 60 meter opp i lufta og ned igjen og så opp igjen. Snakk om adrenalinrush. Føltes ut som om hjertet skulle hoppe ut av sin posisjon og magen ville poppe ut av min “på den tiden” tynne kropp. Det var i alle fall litt av en opplevelse. Blir det skikkelig turbulens på flyturer, sitter jeg og koser meg godt i setet mens andre for lengst har funnet frem spyposene.
 

Det du kanskje ikke visste, jeg er stor fan av Roller Coaster Tycoon og har tilbrakt mye tid med å bygge de festeste fornøyelsesparkene du kan tenke deg. Et klassisk spill rett og slett. 
 

I løpet av året vil et nytt spill hvor målet er å bygge den feteste fornøyelsesparken du kan tenke deg bli lansert. Planet Coaster heter spillet. Helt fra den første teasertraileren og frem til i dag har jeg snust opp alt som har hatt med spillet å gjøre. Jeg har lest side opp og side ned og sett alle trailere. Nylig ble en ny video publisert for spillet på Youtube og denne har jeg nå tenkt å vise deg om du ennå ikke har sett den da. 

Planet Coaster utvikles av Frontier Developments som også er blant annet kjent for spillene Zoo Tycoon, LostWindsLostWinds 2: Winter of the Melodias, Kinectspillene Disneyland Adventures, Kinectimals og så må vi ikke glemme Roller Coaster Tycoon 3. Når Planet Coaster lanseres har vi ikke fått vite ennå, men at det skjer i løpet av høsten i år er bra sikkert. Ola Haldor som er en snill venn av meg har sagt at spillet vil komme som “Early Access” i løpet av mars, men allerede nå kan du kjøpe deg et Early Bird Pass. Så da er det bare å glede seg da eller hva? 
 

Er du fan av slike spill og hva synes du er det beste spillet i denne sjangeren?
 

Her er samling med livestream gameplays og som jeg har sett noen ganger nå…
 

#planetcoaster #frontierdevelopments #rollercoastertycoon #bergogdalbane #spill #gamer #gaming #strategispill #spillmagasinet #spmgno #spmg

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

5 thoughts on “Ta meg med til en berg og dalbane

  1. Jeg husker ikke hvor mange itmer jeg og en venninde satt og spilte Zoo Tycoon. Jeg håper egentlig de kommer ut med et nytt fancy ett, sånn at jeg kan lage meg nye parker og redde utryddningstruede dyr..
    De som komm etter orignalen klarte aldri helt og fenge meg på samme måten dessverre 🙂

  2. Jeg har fulgt dette spillet fra krybben. Har ikke aning på hvor mange timer jeg har spilt spill som Zoo Tycoon, Roller Coaster Tycoon, Theme Park etc. Nå kommer Early Bird (aka Early Access ut om noen dager).
    Jeg er overbevist om at dette er spillet som kommer til å fenge meg etter den uendelige horden av halvhjertede “Theme park simulation” spill som har kommet ut etter RCT Serien. Hurra! 😀

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top