Logitech G502 Proteus Spectrum

For noen måneder siden var jeg i syvende himmel etter å ha brukt Logitech G402 når jeg spilte. Gamingmusen var utrolig god å spille med i tillegg til meget nøyaktig selv med høy DPI.
 

Logitech er et selskap som har veldig lang fartstid i gamingsamfunnet vårt og har sendt ut det ene kvalitetsproduktet etter det andre til vår store begeistring. Logitech har lenge vært en klippe innenfor gamingutstyr og nå kommer nok et bevis på at Logitech bør være med i vurderingen når du skal kjøpe deg en ny gamingmus.
 

Jeg har vært så heldig og fått spilt med en Logitech G502 med tilleggsnavnet Proteus Spectrum. Da gamingmusen dukket opp var jeg veldig spent på om den ville klare å hamle opp med G402 som jeg var blitt så utrolig glad i. Tiden jeg har spilt med G402 har vært herlig og hvor jeg har regjert på slagmarken om det har vært i single eller multiplayerspill. Den har vært utrolig stabil og nøyaktig.
 

Da min snille postmann dukket opp med Logitech G502 Proteus Spectrum var jeg ikke sen med å rive opp esken for å komme til det nye vidunderet. Jeg røsket av ?stripsene? som festet ledningen og koblet den til PCen. Nå skulle den til pers for å få kjørt seg. Sammen med Logitech G910 Orion Spark begynner det å bli en helhet og spesielt når jeg sparker i gang softwaren til produktene, da blir det virkelig en helhet hvor mus og tastatur lyser i samme bølge med farger. Helt rått.

Okei, da har jeg skrevet litt om softwareprogrammet som Logitech har utviklet og ja, det er utrolig bra og veldig enkelt å ha kontroll på de produktene du kobler til. For med fullt oppsett kan du ha Logitech G633, G502 og G910 tilkoblet samtidig hvor fargelyset er det samme på alle produkter. Videre kan du bestemme DPI og her kan du velge i mellom 200 til hele 12000 noe som er sykt mye. Softwareprogrammet sørger også for at du kan programmere inn de syv knappene til hva du måtte ønske. Med andre ord, mulighetene her er mange.
 

Logitech G502 har et design som tilfaller meg. Det vil si, den passer min høyre hånd meget godt og ligger som støpt i håndflaten min. Det aller beste med gamingmusen etter min smak er at man kan legge inn opp til fem vekter på 3.6g og her er det opp til deg hvor mye vekt du vil ha i den. Logitech har alltid gode løsninger og vektløsningen deres funker perfekt og hvor vektene følger med i en liten boks.

venstre side finner du en behagelig hvileskulder med gummibelegg. Der blir tommelfinger liggende godt plantet under bruk og knappene som sitter på venstreside er lett tilgjengelige. På en av disse knappene har jeg programmert inn kniven i Battlefield 4. Det er så inn i hampen snedig å ha knivknappen til tommelfingeren der. På høyre side finner vi ikke en hvileskulder, men siden er gummibelagt noe som gjør at lillefinger ligger behaglig mot siden.
 

Under gamingmusen sitter fire gledeflater og midt under G502 finner vi den beryktede laseren. Her bruker Logitech sin egen Delta Zero teknologi og ja, den er så nøyaktig som det går an å få den. I alle fall ut i fra det jeg har fått prøvd ut. Jeg har flere musmatter som har fått kjørt seg og fra forskjellige leverandører som Qpad, Speed-Link, Roccat og Logitech. Her har det vært en variasjon mellom hard og myke musmatter. Jeg flekket til og med av musmattene for å se om G502 funket godt på kontorbordet mitt og det gjorde den. På alle musmattene var G502 nøyaktig. Ikke noe lagg, ikke noe ustabilitet. Helt perfekt gjengivelse rett og slett.

har jeg kun kommet med positive inntrykk, men det er en ting jeg kunne ha tenkt meg. I stedet for et musehjul av metallignende materiale, så kunne Logitech har brukt gummibelegg. For inn i mellom om jeg er stresset og vil finne det rette våpenet eller utstyret kjapt som rakkern, ja så hender det at jeg ikke helt får grepet på musehjulet. Det er litt for glatt i mine øyne. Logitech, gummihjul på neste hjul selv om det metallignende materialet sikkert er mer slitesterkt.

Alt i alt er jeg meget godt fornøyd med Logitech G502 Proteus Spectrum. Gamingmusen er utrolig nøyaktig. Har mange knappefunksjoner og muligheter som igjen sørger for at jeg har full kontroll om jeg spiller skytespill eller strategispill. Logitech beviser nok en gang at du har teken på dette og presenterer en gamingmus i ypperste klasse. Om du skal bytte ut eller kjøpe en ny gamingmus, så vurder Logitech G502. Det er jeg bra sikker på at du ikke vil angre.
 

Om du ønsker mer info om G502 så finner du det inn på nettsiden til Logitech
 

Produktet er levert av Logitech.

 

Hvilken gamingmus bruker du når du spiller? 
 

fRmlmRGzdzM

#spillmagasinetreview #logitech #logitechg502 #gamingutstyr #anmeldelse #omtale #spillmagasinet #spmgno #spmg #spill #gaming #gamer 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top