Annonseres Age of Empires IV?


 

Er det en spillserie som virkelig har gravd seg dypt inn i spillhjertet mitt så er det definitivt Age of Empires. Det første spillet slo så hardt til at hjertet mitt dunket i flere måneder etter lanseringen. Jeg brukte nærmest hvert eneste minutt av min fritid til å spille Age of Empires og som ble lansert i 1997. Et av de PC-spillene som har satt størst avtrykk i mitt spillhjerte frem til i dag og kommer garantert til å være det til jeg en gang parkerer tøfla og havner under noen tonn jord. 
 

kom dagen og en oppfølger ble annonsert. Jeg satt og koste meg med en skål kornflakes og bladde i et rykende ferskt PC Gamer og så plutselig oppdaget jeg en artikkel som nærmest fikk meg til å sette fast kornflakesen i halsen. Age of Empires II: The Age of Kings var under utvikling. Jubelen stod i taket. De i rundt meg skjønte ingenting. Nok et sprø handling av rare Bernt. Så var det altså duket for nok et spill som satte seg som støpt inn i spilljhertet mitt og som jeg brukte utrolig mange timer på. 
 

I oktober 2005 kom det aller siste spillet i serien. Age of Empires III uten noe tilleggstittel var et faktum. Nok et spill som ble flittig spilt, men følte at det ikke hadde delt den samme gløden som de to første, men bevares det var bra. 
 

Hva er det som gjør Age of Empires-serien så inn i granhampan bra? Jo, for det første går spillserien inn i strategiens kategori hvor utvikleren Esemble Studios hadde en mesterlig måte å balansere spillserien med herlig innhold. Utfordrende brett, fete animasjoner og mulighet til å spill mot hverandre på egne servere var det som fanget oss gamere. Selv den dag i dag er det mange som kjemper mot hverandre på egne servere med Age of Empires-serien.
 

Er det noe spillverden nå savner ja så er det nettopp et nytt Age of Empires. Jeg snakker garantert ikke for meg selv når jeg nå ønsker meg et nytt Age of Empires og gjett om jeg hadde hoppet opp og ned av glede om Age of Empires IV hadde blitt annonsert. Da ville nok jubelen ingen ende ta. 
 

Dessverre har Microsoft lagt ned utvikleren Esemble Studios, men det er ikke noe i veien å skape et nytt Age of Empires uten utvikleren selv om det garantert hadde vært det beste. Det viktigste er at et nytt Age of Empires-spill hadde samme ånd som de foregående og populære spillene.
 

I denne artikkelen griller PCgamer.com Bill Gates, tidligere sjef for Microsoft om et nytt Age of Empires. Alle vet hvem han er og hvilke makt han hadde og kanskje har. Så nå har PCGamer gått hardt til verks og ønsket seg et Age of Empires og til svarte Bill Gates følgende;  “I will look into this. How many empires do you need?”
 

Kanskje er det lov å håpe på et nytt Age of Empires. Jeg gjør i alle fall det og krysser alt av fingre og tær på at Age of Empires IV en vakker dag dukker opp. Det hadde vært så innmari kult og diggbart. 
 

Håper du på et nytt Age of Empires? Hva likte du best med Age of Empires-serien?  
 

#ageofempires #ageofempiresII #ageofempiresIII #ageofempiresIV #esemblestudios #microsoft #spill #gamer #gaming 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

4 thoughts on “Annonseres Age of Empires IV?

  1. Har brukt noen timer på dette spillet. Spesielt Age of Empires II: The Age of Kings.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top