Transport Tycoon…ehhh…Transport Fever annonsert


 

Endelig har dagen kommet som jeg har ventet på. Jeg visste at denne datoen var det noe spesielt som skulle skje og at noe stort skulle bli annonsert. Hva det var, visste jeg ikke. Med at det var Urban Games som blant annet står bak det populære Train Fever, så visste jeg at det var noe i de baner, bokstavelig talt…
 

Husker du Transport Tycoon? Spillet som ga deg muligheten til å bygge opp ditt eget transportimperium. Jeg vet ikke hvor mange timer jeg har med Transport Tycoon, men det er mange. Faktisk har jeg gått så langt og sammenlignet Transport Tycoon med Train Fever bortsett fra at man i sistnevnte spill verken hadde båt eller flytransport.



 


 

har altså den lille, spenstige utvikleren Urban Games sammen med Gambitious Digital Entertainmenannonsert et helt nytt strategispill hvor målet er å bygge opp et transportimperium. Her får man virkelig alt det man kan drømme om og spillet du først som sist skal merke deg bak øret er Transport Fever. 
 

Sammen med annonseringen av Transport Fever har Urban Games sendt ut masse skjermbilder og sist men ikke minst en fet trailer fra deres kommende spill. Skal si at mitt spillhjerte pumper hardt når jeg legger mine øyne på både skjermbilder og trailer. 



 


 


 


 

I tillegg har kjøretøyene i Train Fever…ehhh…Transport Fever fått “førere”. Det fantes det ikke i Train Fever og førerløse tog, busser, lastebiler kjørte rundt omkring i byen.
 

En annen ting jeg la merke til hva mulighetene til selv å kunne pimpe opp omgivelsene og pynte opp litt. Om nå Urban Games sørger for like modvennelig opplegg som finnes i Train Fever så har vi virkelig grunn til å kunne glede oss. Jeg vet ikke hvor mange gigabyte med tog, busser, bygninger med mer jeg har lastet ned til Train Fever, men det er mange.



 


 



 


 


 

Her er litt info fra pressemeldingen jeg har mottatt fra Urban Games; 
Together with the Gambitious Digital Entertainment team we are incredibly happy to finally announce our newest development:

Transport Fever is a next generation transport simulation game coming to PC this fall. Players build up a thriving transport company and create complex rail-road-water-air networks. In addition to the genre-typical endless game mode, two historical campaigns offer real world challenges from more than 150 years of transportation history.A lot of work has been put into the development of Transport Fever. The game offers an impressing list of improvements over the predecessor Train Fever. Most important features are:

* Endless game with two scenarios and countless rail, road, water and air vehicles
* Campaign mode with challenges from the European and North American transportation history
* Arguably the most intuitive and powerful track construction tools ever seen in a game
* Upgradable and extendable stations, harbors and airports
* A sophisticated cargo model with realistic freight stocks and complex chains
* Agent-based passenger simulation and dynamically evolving cities
* Realistically simulated vehicles including interiors, aging and modifiable painting and logos
* Heavily optimized user interface and late-game performance
* Extensive modding support including Steam Workshop

 

…og som du kan se på siste punkt så blir det åpent for moddere å lage stæsj til spillet. Fleder meg sykt mye til Transport Fever dukker opp.




 


 


 

Etter å ha kastet et blikk på grafikken i traileren, så ser det ut til at detaljene, animasjonen og omgivelsene har fått seg en real oppgradering. Spesielt animasjonene på personene ser mye bedre ut og ikke stive som stokker som de var i Train Fever. I tillegg kan du se på kjøretøyene bli gamle med at de blir mer “skitne” og da blir det også enklere å holde kustus på hvem som trenger og bli byttet ut til enhver tid når levetiden deres er oppbrukt.
 

Dessverre har det ikke kommet ut en lanseringsdato for Transport Fever, men det skal etter planen dukke opp i løpet av høsten og tipper jeg senhøsten eller tidlig vinter. I alle fall, som jeg bruker å si det, den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves. 



 


 


 

Hva synes du? Gleder du deg til Transport Fever? Jeg gleder meg sykt mye og venter med stor spenning på å se mer fra spillet. 
 

#trainfever #transportfever #urbangames #gambitiousdigitalentertainment #spill #gamer #gaming #spillannonsering

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

2 thoughts on “Transport Tycoon…ehhh…Transport Fever annonsert

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top