Hjelp! Min sønn spiller LoL

Å være far til fire barn som alle er gamere i en eller annen sammenheng kan by på mange utfordringer. Likevel er det viktig for meg å legge til rette slik at gamingen blir tilpasset og at det ikke går utover familiens aktiviteter. Jeg prøver også være til stede når de spiller og følger med så godt jeg kan selv om det er spill jeg ikke skjønner noen ting av.
 

Som familier flest så må det planlegges godt og spesielt når det kommer til spill som LoL (League of Legends). Dette er et spill som krever at man spiller runden ut for om man slutter midt i et game så blir man bannet og må stå over runder. For oss foreldre er ikke dette enkelt å skjønne. Vi tenker at et game er et game, men i spill som LoL så er det ikke det. LoL er et lagspill og hvor hver enkelt spiller har en viktig rolle for at laget skal vinne. Derfor er det slettes ikke bra at barnet slutter midt i en kamp. For dere foreldre er dette en bagatellsak, men for barnet er det ikke.
 

I dette avsnittet som du her får se kommer jeg med noen gode råd til foreldre på hvordan få en så harmonisk tilværelse som mulig når barna deres spiller (LoL). Selv om jeg håper dere som gamer også ser klippet så er også målet å nå ut til foreldrene med dette klippet så de skjønner hvordan det fungerer.
 

Gjennom mitt foredrag Spill er sunt vet jeg dessverre at mange foreldre ikke skjønner seg på barnas spilling og som fra utgangspunktet er negative til spillingen. De vet heller ikke hvordan LoL fungerer og i tiden fremover vil jeg gjennom Youtube-kanalen min komme med råd som baserer seg nettopp på mine erfaringer med foredragene som retter seg både til foreldre, gamere, helsevesen, spillutviklere, politi med flere.
 

Er dere enig i det jeg legger frem i klippet? Er det andre råd dere ville ha kommet med? Hva skal til for at man skal få en så god gamingopplevelse for barnet uten irritasjon og sinne for at de spiller spill som LoL?


Bildet til videoen er lagd av George Eristavi for Spill er sunt

 

#spillersunt #lol #leagueoflegends #råd #spillpappa #spill #gamer #gaming

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

One thought on “Hjelp! Min sønn spiller LoL

  1. Jeg kjenner meg ihvertfall igjen i det med at man ikke kan pause spillet når som helst. Foreldrene mine har aldri forstått det, så det har jeg fått høre helt siden jeg begynte med World of Warcraft i 2006.
    Men når det gjelder LoL, så føler jeg det er andre ting som er viktig å sette i fokus. Først og fremst har det et helt forferdelig community, med personer som slenger dritt og skaper uhygge relativt ofte. Om ikke hver runde. I et slikt spill, føler jeg det er lett å “følge strømmen” og bli en toxic-spiller og en som lett kan finne på å slenger dritt til andre spillere. Dermed er veien til nettmobbing desto lettere. Jeg føler det er viktig å snakke om at du kan møte slike personer, ihvertfall med yngre, og hvordan du kan håndtere dem. I et spill som LoL, er det rett og slett bare å “mute” dem, så hører du ikke mer fra vedkommende resten av den runden.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top