Dra meg baklengs inn i retrokassa!


 

Er det en spillserie som virkelig får mitt retrohjerte til å slå brutalt hardt så må det være Command & Conquer. Jeg har mange hundre timer med denne spillserien. Jeg elsker strategispill og mange av disse spillene har havnet på listen over beste spill i historien. Her finner vi også spillserier som The Settlers og Age of Empires. Hinsides herlige spillserier. 
 

Har du hørt om utvikleren Petroglyph? Visste du blant annet at denne utvikleren består av medlemmer fra legendariske Westwood Studios? Jupp, og når jeg vet det så pumper spillhjertet mitt ekstra hardt. Den 22. april lanserte Petroglyph et helt nytt spill som de har valgt å kalle for 8-Bit Armies og dette kan vi kalle for retrostil. For ikke nok med at spillet inneholder alt av resurssanking, oppgraderinger av base, utviding av krigshær og så videre, så finnes det hele 25 oppdrag å bryne seg på i tillegg til 10 oppdrag i co-op, 10 kart for skirmish-del og spilling mot maskinen samt 8 kart for flerspillerdel. 
 


 

Etter å ha sett på både trailer og skjermbilder så kan jeg med en gang si at dette minner meg sykt mye om Command & Conquer og måten 8-Bit Armies er bygd opp på. For her er det snakk om god gammeldags strategispill og det med den herlige grafikken. kan jo ikke bli bedre enn det. 
 

Spillet finnes ute nå på Steam, GOG og Humble Store. 
 

Synes du dette ser bra ut og er du fan av strategispill?
 

#8bitarmies #retrostil #petroglyph #rts #spill #gamer #gaming #retro

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top