Anmeldelse: CM Storm Quick Fire XTi


 

Er det en produsent som virkelig har lang fartstid her i spillverden så er det nettopp Cooler Master. I starten spesialiserte de seg på kabinetter, prosessorkjølere, laptopkjølere og vifter i forskjellige størrelser. Etter noen år på markedet så fant noen smarte sjeler i Cooler Master at de skulle mekke et gamingmerke for selskapet. Det hele endte med at CM (Cooler Master) Storm ble født.
 

CM Storm har siden da satset hardt på gaming og sendt ut tastaturer, kabinetter, muser, headsets og musmatter over en lav sko. Kritikerne har vært veldig klare og rost produktene opp i sky. Selv har jeg fått testet en del av produktene og vet hvor kvalitetssterke de er. Har aldri opplevd noe tull med CM Storm og derfor var jeg også bra sikker på at deres nye Quick Fire XTi mekaniske gaming tastatur ville gi meg mye.



 

vil du sikkert lure på hvorfor CM Storm kommer med enda et mekanisk gamingtastatur, men dette er igjen ulikt de andre tastaturene med sine egenskaper.
 

Tar man et kjapt blikk på tastaturet så ser det faktisk ganske likt ut både Quick Fire Rapid-Si, Quick Fire TK Stealth, Quick Fire TK, Quick Fire XT og Quick Fire Stealth. For så vidt er faktisk dette tastaturet tilnærmet likt når det kommer til utseende. Det er nesten ikke forskjeller her. Du finner så å si de samme tastene som på de andre bortsett fra at egenskapen på noen av tastene er ulik.
 

Dette gjør at dette tastaturet har sin egen sjel. I bunnen av tastene er det brune switcher. Disse er faktisk slitesterke som rakkeren i tillegg til at CM Storm garanterer at vi skal kunne trykke minst 50 millioner ganger før tastene tar kvelden. Det er søren meg mye selv for en som skriver en god del.



 

For meg er det like viktig at tastaturet er lett å skrive på som det å spille med. Viktig er det også å ha god belysning slik at jeg ser tastene godt selv om det er mørkt i rommet. Sant skal sies at jeg ser lite på tastene når jeg skriver og har gjennom mange år opparbeidet meg en helt grei ?touch-metode?.
 

Når det kommer til gamingopplevelsen min er det viktig at tastaturet tar i mot mine trykk momentant uten noen form for forsinkelser. Her kan jeg si at CM Storm innfrir til gangs med Quick Fire XTi. I alle spill jeg har spilt har tastaturet vært perfekt og gitt meg den nøyaktigheten jeg krever å ha. CM Storm har lagt seg i selene med å innfri responsen fra man trykker til det skjer noe. Ikke noe form for lagg, what so ever.



 

undersiden av tastaturet finnes ganger som gjør at du kan legge opp kabelen slik du ønsker. Dette er også genialt og sørger for at du får orden i kabelsystemet ditt. Det er kanskje en ting jeg savner og som jeg har gjort meg litt avhengig av etter bruken av Logitech G910 Orion Sparks og det er håndleddsstøtten. Den savnes på Quick Fire XTi. Så å si alle tastaturene i Quick Fire-serien mangler håndleddsstøtten. Jeg kan sitte på timesvis og spille og med at tastaturet fra utgangspunktet er ganske høyt, hadde det vært gunstig med håndleddsstøtte slik at håndleddene får slappet av.



 

CM Storm har gjort en fantastisk jobb når det kommer til belysningen. Her kan du leke deg som du vil og programmere inn hvilke taster du vil skal lyse opp og i hvilken stryke. Dette er rett og slett genialt og har allerede for lengst brukt muligheten. Selv om denne muligheten er et must, så er ikke den store friheten du finner her noe du finner på andre tastaturer. Spesielt det å kunne velge å programmere dette antallet taster. Det er unikt og hever spillopplevelsen min. Fargene du kan velge i mellom er i fargespekteret til rødt og blått. Selv om du ikke har 14,8 millioner fargevalg så gjør det ikke en skjit. Fargene er det jeg minst tenker på. Bare jeg kan velge i mellom noen farger og skille spesielle gamingtaster fra hverandre så holder det i massevis for meg. Jeg vil også nevne at du har flere stilige moduser for belysningen og dette gjør at tastaturet passer perfekt å ha med seg om man deltar på f.eks. datapartyer som TG, Gigacon, Digitality X eller BondeLAN for den saks skyld. 



 

Når du har fått koblet til tastaturet, så gå inn på nettsiden til CM Storm og last ned driveren til tastaturet. Får når det er gjort, vil tastaturet oppdatere seg og hvor nye ferdigprogrammerte funksjoner kommer med.
 

Med i esken til Quick Fire XTi finner du en tøypose om du skal på farten og trenger å ta med deg tastaturet. Videre finner du et lite verktøy som gjør det enklere å plukke opp tastene om du må bytte noen samt en USB-kanel med microUSB ? enden av den.



 

har jeg spilt en god del med dette tastaturet og er knakende godt fornøyd med det. I alle spill opplever jeg at Quick Fire XTi funker godt. Det er stilfullt, enkelt og veldig brukevennlig. Det vil si, det funker like bra om jeg bruker det til å skrive eller spille med. Det er perfekt størrelse slik at det ikke tar all plassen på skrivebordet mitt, men savner dog en håndleddsstøtte. Tastaturet har stilige fargevalg og spesielt det å kunne velge selv hvilke taster som skal ha de ulike fargene er kult. Muligheten å legge opp kabelen fra tastaturet i ?ganger? under tastaturet er genialt og som igjen sørger for bedre kontroll på kabelen. Alt i alt er jeg godt fornøyd med CM Storm Quick Fire XTi. Det er et herlig og godt gamingtastatur som jeg gjerne vil anbefale andre gamere.
 

Om du vil vite mer tekniske detaljer om Quick Fire XTi, så finner du det inn på nettsiden til CM Storm.
 

Hvilket gamingtastatur bruker du? Hva mener du betyr mest for deg når du skal velge deg et gamingtastatur?



 

NwoKkXkqZhY

#spillmagasinetreview #gamingutstyr #coolermaster #cmstorm #tastatur #gaming #gamer #spill

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

2 thoughts on “Anmeldelse: CM Storm Quick Fire XTi

  1. Jeg har et Razer ett med lave taster, da jeg ikke takler tastatur med høye taster på. Ser litt etter et nytt nå. da etter snart 4 år så skranter det litt på det stakkars tastaturet. Men det og finne et godt gamer tastatur med lave “laptop” taster er ikke alltid like enkelt 🙂

  2. Izayoi: Dette er et godt tastatur, men savner håndleddstøtten som ville ha gjort det mindre slitsomt i lengden å bruke det 😉

    Håper du finner et tastatur du liker 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top