Qpad DX-20 Optisk gamingmus

 

*Sponset av Qpad*
 

Alle de som har vært innom meg på besøk for å spille litt på PCen min har fått en god opplevelse med bruk av DX-20 fra Qpad. De har alle vært imponert over både nøyaktigheten og enkelheten til denne gamingmusen.
 

Det er en god stund siden jeg var så heldig å motta en liten pakke fra vår snille postmann. Overraskelsen var stor da jeg oppdaget hva som var i pakken. For inne i pakken lå det en helt ny gamingmus fra selveste Qpad. For er det et merke med gamingprodukter jeg er stor fan av så er det nettopp Qpad. De har mange, mange års erfaring med å lage gode kvalitetssterke produkter og ja, DX-20 musen er søren meg intet unntak.


 

Det første som møter deg når du åpner esken er en forholdsvis enkel mus. Nærmest minimalistisk. Designet ligner flere andre merker og skiller seg kanskje ikke ut så mye bortsett at det i rundt hele musen lyser det i alle regnbuens farger, likeså logoen for Qpad på toppen av musen. Selv er jeg veldig fan av bling bling på datautstyr og noe Qpad virkelig har blitt flinkere til med deres siste produkter med muser og tastaturer.
 

toppen av DX-20 finner du CPI-knapper, opp eller ned samt et musehjul dekket med gummibelegg. På venstreside sitter to knapper som du kan programmere til det du måtte ønske. Disse er geniale og spesielt for meg som har programmert den bakerste til å være knivknappen i spille som Battlefield 4.


 

Overflaten av Dx-20 er behandlet med et matt stoff som gjør at grepet blir utrolig godt og slettes ikke glatt. Hånden ligger som klistret til musen og det er en behagelig følelse rett og slett (ikke kofferttenking nå folkens). På undersiden sitter fire forholdsvis store glideflater. Disse sørger for at musen glir meget godt på alle typer underlag og musmatter.
 

For å teste glideegenskapen fant jeg frem tre forskjellige typer musmatter. En musmatte var hard, en annen litt grovt overlag og den tredje med finere overlag. På alle musmattene fungerte DX-20 perfekt og hvor den ga meg de mest nøyaktige resultatene man kan tenke seg.


 

Greit nok at DX-20 musen fungerte på de forskjellige musmattene, men hva om man skrur opp CPI-en på maks som er 3500, da får den virkelig kjørt seg og må bevise om den er godkjent eller ikke. Selv her fant jeg ingen problemer og hvor den reagerte momentant og ga meg meget nøyaktige resultater.
 

Når jeg tester nøyaktigheten så finner jeg frem spill som Battlefield 4. For er det noe som er meget viktig når man spiller dette spillet og spesielt som sniper er at musen må være nøyaktig. Har du fiender som befinner seg langt unna og hvor du som sniper skal ta ut, så er det snakk om å flytte musen millimeter i forskjellen på treffe eller bomme. Da er det veldig viktig at musen er nøyaktig. Jeg har mange års erfaring som sniper i spesielt Battlefield-serien og jeg vet om en gamingmus er bra eller ikke spesielt med tanke på hvor lite som skal til for å bomme eller treffe fiender på langt hold.


 

DX-20 beviste mange ganger at den har en nøyaktighet som er perfekt. Jeg vet ikke hvor langt flere av skuddene var og hvor jeg traff headshots, men det var mange. Det er en så herlig følelse nettopp dette at jeg får problemer med å beskrive. Anbefaler heller å prøve det.
 

Som optisk gamingmus så er Qpad sin DX-20 helt perfekt. Den er meget nøyaktig, den er behagelig å bruke selv om mange timers spilling. Den glir lett på alle overflater og laseren gir deg perfekte resultater hele tiden. Ledningen er passe lang og lett å forme slik du ønsker den. DX-20 fungerer med en gang du plugger den i PCen, men for å få fullt utbytte av musen så anbefaler jeg deg å laste med softwaren på Qpads sin nettside. Med softwaren får du virkelig full kontroll og den er veldig enkel å bruke. Her bestemmer du fargekombinasjoner, CPI-steg hvor du har tre til rådighet, sensitiviteten på dobbelklikk, hvor høyt oppe i luften du kan løfte musen likevel bevege ting på skjermen, sette opp macroer, knappeprogrammering pluss andre egenskaper.


 

Etter å ha brukt Qpad DX-20 i en god stund har jeg ikke en pøkk å utsette på den. Jeg har ikke funnet ett eneste ankepunkt som jeg kan trekke noe på den. DX-20 er en herlig gamingmus som funker perfekt uansett spill, med uansett musmatte og den hever gamingopplevelsen til nye høyder med at du spiller godt i spill. Qpad har gjort det igjen De har servert et fantastisk godt produkt med stor kvalitet og noe jeg uten problemer kan anbefale alle gamere. Prisen på Dx-20 er heller ikke avskrekkende og den billigste jeg fant lå på 599,- Her får du mye for pengene og vel verdt en investering. Qpad DX-20 får av meg toppkarakter.
 

Vil du vite mer om Dx-20 så klikk deg inn på nettsiden til Qpad.

 

              

 

#spillmagasinetreview #gamingustyr #anmeldelse #spill #gamer #gaming #qpad #gmaingmus #game
Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top