Noen ganger gråter gameren i meg…


 

I dag gjør jeg det. Det er i grunnen sjelden det skjer, men når noe som betyr mye plutselig forsvinner eller legges ned så hender det jeg slipper noen sørgelige tårer. Er det en spillserie jeg og mine barn har brukt mye tid på så er det Disney Infinity. Dette er en spillserie som jeg har gitt mye skryt og anbefalinger til blant annet via mine foredrag Spill er sunt. Spillserien er unik på mange måter og i tillegg så dekker den så innmari mye av minnene vi har til Disneys verden både via brettdesign og sist men ikke minst alle de figurer som har kommet ut til allmennheten via Disney Infinity. 
 

Er det noe jeg ikke liker så er det å snuse opp ting som virkelig får meg satt ut og det skjedde i dag. Jeg snuste opp dette blogginnlegget og ja, tro det eller ei, Disney Interactive har valgt å avslutte deres populære Disney Infinity-serie og legge den ned. Nei, det er ikke 1. april i dag og nei, jeg skjønner ikke bæra i hva Disney-gjengen tenker med. Disney Infinity er noe av det beste man kan finne innenfor spill som gir god underholdning, er kreativt og som samler to spillere fremfor skjermen. Med så mange herlige figurer som finnes i Disney Infinity-universet og i tillegg til hva de har tilgang til så synes jeg avgjørelsen er merkelig.


 

Har snakket med flere utsalgssteder av Disney Infinity og de har sagt at salget av spill og figurer har vært bra, derfor skjønner jeg ikke hvorfor dette skjer. Har de gått tom for ideer eller føler de at de ikke har gnisten til å lage nye ting i Disney Inifnity-universet? Ikke vet jeg, men for meg blir dette som et mysterium og spesielt når jeg vet hvor bra denne spillserien er. 

For ikke bare får man god underholdning med Disney Infinity-spillene, men de er også veldig kreative. Det vil si, du som spiller kan lage dine egne brett og baner som du igjen kan dele med andre. Jeg vet ikke hvor mange brett mine barn har lagd, men det er mange og som jeg har vært forsøkskanin på. Det har blitt en del latter hvor jeg i beste stil har dummet meg loddrett ut samtidig som jeg ikke trodd det jeg har prøvd med tanke på hvor godt lagd brettene har vært. Derfor er det synd at Disney Interactive nå går til det steget at de legger ned Disney Infinity.
  

I blogginnlegget skriver John Blackburn at de kommer til å gjøre seg ferdig med det de nå jobber med inkludert tre nye figurer fra Alice Through the Looking Glass senere denne måneden samt Finding Dory Play Set som lanseres i løpet av juni. 
 

Vil du få med deg disse siste godbitene med Disney Infinity så har du sjansen nå i mai og juni før spillserien legges død. Trist, men sant.
 

Har du opplevelser i spillverden hvor spillserier har blitt lagt ned mot din vilje og hvor du har blitt lei deg på grunn av det?
 

#disneyinfinity #disneyinteractive #disney #spill #gamer #game #gaming

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

2 thoughts on “Noen ganger gråter gameren i meg…

  1. Trasig dette, men overestimating av verdi og stort lagerinnhold er nok mye av grunnen. Selv har jeg funnet at Disney Infinity har vært en ypperlig katalysator for nevøene og sønnen min sin gaming interesse så dette er særdeles trist. Håper alle de 300 ansatte hos Disney Studios og Avalanche lander på beina

  2. Andylonn: Synes det hele er trist og kan ikke skjønne det som skjer. Spesielt med tanke på at Disney Infinity selger rimelig godt. Nei, krysser fingrene for at mange av de som nå etter hvert står uten arbeid finner seg noe annet innen spillverden å gjøre. De er i alle fall flinke med det de driver med.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top