SpillPappa presenterer en liten samling spillkonsoller…


 

Jeg har jobbet i spillbransjen i snart 16 år og dette har medført at jeg har fått tak i diverse spillkonsoller både for gaming og sist men ikke minst for å ta med på mine foredrag Spill er sunt hvor foreldre får lov til å prøve. I denne videoen ser du noen av mine mange håndholdte spillmaskiner som spilles for tiden av familien Sandnes.
 

Nintendo er en stor bidragsyter når det kommer til å underholde oss gamere. Jeg har helt siden de første konsollene sett opp til Niontendo og deres lidenskap til gaming. For å si det slik, det har blitt mange, mange tusen underholdende timer med gaming for meg og familien Sandnes takket være Nintendo. Det er så inn i granhampan mange gode spill til disse håndholdte konsollene og om jeg skulle ha nevnt alle så hadde jeg brukt side opp og side ned. I videoen får du se en liten brøkdel av de spillene jeg og mine barn spiller. Her finner man alt fra nye spill til retrospill som jeg har mange minner med. 
 

Når vi drar på ferieturer er selvsagt disse konsollene med og spesielt på kjøreturen blir de flittig brukt. For oss voksne så er det også fredfullt spesielt når vi vet at barna koser seg med spilling på de mange gode spillene. 
 

mine foredrag Spill er sunt har jeg med meg disse konsollene slik at foreldre og de som kommer får prøve. Det er viktig for meg at foreldre vet hvor gode disse konsollene er og hvilke spill som finnes. Ikke bare finnes det spill for “moro skyld”, men også spill hvor man kan lære litt forskjellige. Læring kan være artig og det sørger blant annet Nintendo for med sine konsoller og spill. Jeg og barna koser oss og med å ta med konsollene på foredragene mine så viser jeg andre foreldre at det faktisk er mulig å nyte det maskinene og spillene serverer.
 

Hvor mange konsoller har du og hvem av dem spiller du mest på? Har du noen av disse håndholdte spillkonsollene? Hva er dine beste minner med håndholdte konsoller? 
 

#nintendo #3ds #dsixl #3dsxl #2ds #psvita #sony #spill #gamer #spillpappa #youtuber #gaming #game

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

5 thoughts on “SpillPappa presenterer en liten samling spillkonsoller…

  1. Om vi bare snakker håndholdte konsoller, så har jeg Game Boy (original), Game Boy Color, GBA (original), GBA SP, DS (original aka Phat), DSi, 3DS, New 3DS, PSP, PS Vita, Game Gear, Atari Lynx, WonderSwan og en rekke Game&Watch spill (om man regner det som konsoller).
    For tiden er det nok mest New 3DS som det spilles på.
    Beste minne er nok fra begynnelse av 90-tallet, da jeg fikk spille på Game Boyen til han ene i gata som hadde. Da gikk det i Tetris og Turtles.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top